Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
G0LI4T skrev:"Licens skall medhavas till tävlingar om man har en +10J bössa "
Tänk om alla kunde få samma förutsättningar till att skaffa licens också....
Vissa kommuner har inte ens en klubb att bli medlem i.
Hur enkelt blir det att kajka land å rike runt för att kunna ta en målskytte licens.
Massor med intresserade men inga klubbar inom vettigt avstånd.
Å finns det en klubb så tillåter dom inte att skjuta med +10J bössor på deras banor.
Snacka om moment 22
öberg skrev:Man kan ju låna kopisens bössa och gå ett var med.
ZanderMan skrev: Ingen licens till ett lite för kraftigt D35 som jag fått i detta skick på min 14 årsdag 1984
G0LI4T skrev:"Licens skall medhavas till tävlingar om man har en +10J bössa "
Tänk om alla kunde få samma förutsättningar till att skaffa licens också....
Vissa kommuner har inte ens en klubb att bli medlem i.
Hur enkelt blir det att kajka land å rike runt för att kunna ta en målskytte licens.
Massor med intresserade men inga klubbar inom vettigt avstånd.
Å finns det en klubb så tillåter dom inte att skjuta med +10J bössor på deras banor.
Snacka om moment 22
öberg skrev:Nu skriver jag inte detta för att jag vill få in skyttekläder i reglementet och inte heller av avund för dom som skjuter med tex FWB300 för jag har en själv!
Utan för att få in mer skyttar på tävlingarna, tänker närmast på dom som har en D27, D35 eller ett gamo CF20 eller vad det nu kan vara för bössa. och som sitter och läser på forumen och inser att det bara är en drös med fanatiker med dyra bössor på våra tävlingar. Ja det kan nog uppfattas så i alla fall tror jag.
scratch skrev:Öberg
på vilket sätt hindrar det folk med bössor såsom D27, D35 och CF20 att delta i tävlingen för att några kör med FWB300. Visst kommer de förmodligen inte att vinna med dem, men om man bara är där för den anledningen så har man väl inte på tävlingarna att göra ändå. En FWB300 är trots allt det billigaste alternativet om man vill ha en bra fjäderpangare att börja skjuta med.
öberg skrev:Eller så kan man vända på det och ha en classic klass.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster