Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Dudda skrev:Bra jobbat Foe! Ska försöka dyka upp!
TheFoes skrev:Då vi planerar att fortsätta växa med vår fieldtarget verksamhet i Vittsjö så tänkte jag passa på att starta denna tråd. Syftet med denna tråd är att dokumentera allt vi gör på vår fina bana. Här kommer vi lägga upp ideer, information och denna tråd kommer även att användas för att introducera nya skyttar som vill ansluta oss till vår fieldtarget. Jag vill att denna tråd enbart ska handla om FIELDTARGET ingenting annat.
TheFoes skrev:Vi hade en liten diskution om att flytta ett par stationer lite längre in i skogen. De stationer jag hade velat flytta ut är följande 6-7-8-9, jag tycker att 6an är ett gränsfall men jag tycker det är bra att flytta ut den eftersom dom endå sitter rätt nära inpå varandra. Sen finns det mycket mark att utnyttja inne i skogen också.
Enda problemet med denna lösning är att vi måste kolla upp skjut vinkeln på station 12. Men det ska inte vara några problem då själva stationen lutar mer in mot sjön än till höger om slingan.
Leopold skrev:TheFoes skrev:Vi hade en liten diskution om att flytta ett par stationer lite längre in i skogen. De stationer jag hade velat flytta ut är följande 6-7-8-9, jag tycker att 6an är ett gränsfall men jag tycker det är bra att flytta ut den eftersom dom endå sitter rätt nära inpå varandra. Sen finns det mycket mark att utnyttja inne i skogen också.
Enda problemet med denna lösning är att vi måste kolla upp skjut vinkeln på station 12. Men det ska inte vara några problem då själva stationen lutar mer in mot sjön än till höger om slingan.
Bra idé! Alternativt behåller vi station 6 och låter station 3 emigrera till det "nya" området, det var väldigt sumpigt och trist där vid trean. När det gäller röjningen har jag en liten Colibri trimmer (bensin) för småpiffandet, till sly och grenar funkade ju röjkniv och machete fint. Tar med detta till nästa gång vi är där och jobbar. Ska vi nyttja den där gläntan man kan se uppe till höger krävs röjsåg eftersom det är tätt sly där idag.
På tal om verktyg så bekantade jag mig med ett suveränt handverktyg för sånt här i Arnemark: Vedman hade en uppsättning välslipade röjyxor och tvåhands röjknivar, det var grejer att arbeta med! Har någon en dylik så ta gärna med till arbetsdagen.
Vi måste nog bestämma några arbetsdagar så fort som möjligt. Förslag:
* Lördag 1 Aug: röja fram nya banorna, piffa på de gamla stationerna.
* Dagen innan nästa tävling (som är 15 Aug), dvs fredag 14 Aug: utkörning av mål och övrigt förberedelsearbete. Är det risk för regn får vi resa tältet.
Det blir tid för skytte och grillning vid båda dessa tillfällen såklart
Leopold skrev:* Lördag 1 Aug: röja fram nya banorna, piffa på de gamla stationerna.
* Dagen innan nästa tävling (som är 15 Aug), dvs fredag 14 Aug: utkörning av mål och övrigt förberedelsearbete. Är det risk för regn får vi resa tältet.
skytten68 skrev:Jag kommer på lördag. Hade gärna tagit några redskap om jag ägde några.
Är på banan vid 8-9 skulle jag tror så hinner man skjuta lite innan alla kommit på plats, hoppas jag.
Frank69 skrev:Ingen som brydde sig om att ta nån bild?
bjosse skrev:En dricker Coke och en dricker tändvätska. Eller har jag lite osis när jag tänker?
robban75 skrev:Här kommer iaf 2 st efter banan var inspekterad och före skyttet.
Leopold skrev:* Lördag 1 Aug: röja fram nya banorna, piffa på de gamla stationerna. << CHECK >>
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster