Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Mickebandsåg skrev:Men mäter ni målen som i kikarfält med riktmedlet eller avståndsbedömer man med parallaxen?
Väldigt hög förstoring o sen justera parallax till klart och ha en tabell till det?
Mickebandsåg skrev:Men siktet har SFP, men det kanske inte spelar någon roll? Kanske riktmedlet blir för stort om man har FFP när man skjuter?
ryden skrev:men jag tror att de flesta väljer att justera klicken som Börne säger
Benjihunter skrev:Testa Nikko-Sterling Diamond Long Range 6-24x50
Riktigt bra sikte.
börne skrev:ryden skrev:men jag tror att de flesta väljer att justera klicken som Börne säger
I princip alla som sysslar med FT gör det.
Mest nybörjare som kör med dottarna & håller över/under.
Fungerar såklart det också men blir ju mer precist att kunna hålla mitt på.
gubbe skrev:Tror nog ( tyvärr) att det finns en hel del fina FT kikare liggandes runt om i landet .
Många aktiva FT skyttar verkar slutat så sätt i en annons så ska du se att det dyker upp bra grejer. Själv gillar jag Sightron SIII 10-50x60
ryden skrev:Vector Optics Official Store säljer Sentinel 10-40X50 på AliExpress för 2627,13 ink frakt just nu
Köper du två på en gång får du ytterligare 400kr rabatt.
Värt att testa
vasatheking skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
ryden skrev:Sidohjulet följer med som en "gåva"
När jag hämtade hem alla rabattkuponger Vector hade landade kikaren på 2555 skickat
För att följa länken så måste du registera dig.
edit:
De verkar ha en ny PRO version nu med belysning och zero stop också.
Det är väl i så fall zero stop man kunde behöva
För att följa länken så måste du registera dig.
Du menar ett dyliktvasatheking skrev:Vector Optics Sentinel-X 10-40x50 SFP är oslagbart prestanda/krona, har 2 stycken.... har nästan samma skärpa som mitt sightron sIII i 40 gångers förstoring.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst