Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
vettedax skrev:Det har väl varit dåligt intresse länge nu... 2 år minst. Kanske Silver som fattas?
vettedax skrev:Kanske Silver som fattas?
Tempest skrev:Fixa sånt här strul så snabbt det går, varje gång forumet krånglar så riskerar forumet att tappa de få besökare och medlemmar som finns
...
Leopold skrev:Finns mycket kvar att göra, fick litet blodad tand nu att fixa mer grundläggande saker. Inte haft tid med detta senaste åren pga ditt och datt men nu vill jag ta mig tid till detta, gärna tillsammans med mer kompetent tekniskt folk.
Det är föråldrad programvara och det behövs uppgraderingar av phpBB, php, även databasmotorn är ålderstigen. Även operativsystemet i botten behöver uppgraderas men där kan eventuellt tjänsteleverantören fixa detta, nuvarande CentOS ligger på EOL dvs slutet av sin livscykel. Rocky Linux är en trolig väg framåt, även detta av "Enterprise class".
Leopold skrev:Nej det är litet special-skills som jag skulle behöva här för att ta forumet till nästa nivå. Uppskattar enormt renhållningsarbetet med att moderera vid behov.
PhpBB är väl det mest centrala, uppgradera detta och få igång kul forum funktionalitet. Det är vad jag skulle önska.
Samtidigt noterar jag en oerhört låg forumaktivetet på senare tid, detta gör att jag undrar om forumet är meningsfullt över huvud taget.
Vad tror ni själva?
Leopold skrev:Tacka Stoffe ovan i tråden för tips, det behövs göras relativt genomgripande grejer inom kort för att forumet ska kunna överleva.
Luftpangarn skrev:Säkerhetscertifikatet för https webadressen funkar inte sedan några dagar - i alla fall för mig. Så webläsaren vill blockera sajten som osäker.
(Kan väl inte bara vara jag som har detta problem?!)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst