Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
UPDATE phpbb_posts
SET post_text = REPLACE(post_text, 'old_text', 'new_text')
WHERE post_text LIKE '%old_text%' ;
Daniel skrev:Att byta alla bildlänkar i ett svep är inget jag har kunskap inom. :/
Daniel skrev:Ska kolla mer när jag har tid
Luftpangarn skrev:Jag är deltagare sedan mer än 10år i fyra tyska forum. Om riktiga modellånglok / järnvägar. Eld, vatten o olja - ni fattar. Alla har gått över till egen lagring, pga trasiga bilder i trådar, vilket gör att folk inte vill / orkar posta bilder. (Mycket guider och inspiration, som har "evigt" värde.)
Bildfilen som sparas, är definitivt inte mer än 1 meg, troligen mindre. (Jfr "stor" bildbilaga i sms.( En modern uppladdningsfunktion, förminskar o storleksanpassar bilder automatiskt. (Detgör ju nuvarande externa tjänst också.)
mvh
Daniel skrev:Visst är det så att det finns funktioner som förminskar bilder. Men sådanna funktioner tar mkt serverkraft. En bild du tar med modern mobilkamera är ca 3 MB.
Pryltokig skrev:Daniel skrev:Visst är det så att det finns funktioner som förminskar bilder. Men sådanna funktioner tar mkt serverkraft. En bild du tar med modern mobilkamera är ca 3 MB.
Folk som inte begriper hur man förminskar bilder till typ max 100-200kb innan de mailar/laddar upp, borde f-n inte få ha en mobilkamera...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst