Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Luftpangarn skrev:Tack för allt ditt arbete Leopold!
Leopold skrev:Samtidigt noterar jag en oerhört låg forumaktivetet på senare tid, detta gör att jag undrar om forumet är meningsfullt över huvud taget.
Vad tror ni själva?
Luftpangarn skrev:Leopold skrev:Samtidigt noterar jag en oerhört låg forumaktivetet på senare tid, detta gör att jag undrar om forumet är meningsfullt över huvud taget.
Vad tror ni själva?
Det har varit en extremt tidig och lång vinter. Här i Stockholmstrakten tror jag säsongen börjar först nu! Har varit sådär fem grader och minus på nätterna.
Jag är även en del på tyska forumet co2air.de och det råder liksom fortfarande vinterstiltje där också.
Leopold skrev:Nu funkar iaf det här forumet fint igen, minimala svarstider tack vare en rejäl boost av filter och cpu-kapacitet. Kanske skulle skriva en trudelutt om att det nu funkar som det ska igen på facebook.
börne skrev:En sak jag såg nu är att sponsorernas loggor inte syns längst ner på sidan, bara svarta rutor, går dock till deras hemsida om man klickar i svarta rutan.
För att följa länken så måste du registera dig.
Leopold skrev:Det var knepigt. Har precis fått igång https dvs kryperad anslutning klient till server via SSL, secure socket layer. Men kör med chrome så länge om det funkar. Jag kör med safari exakt nu och inga problem alls. Inte ens när jag explicit skriver http://luftvapen.info i safari så får jag några varningsmeddelanden, den halkar direkt in på https://luftvapen.info som den ska.
Klickar man på information om servern så rapporteras att det är en säker anslutning med giltiga certifikat.
__
PS. Testat med MS Edge, Chrome, Safari, Brave, det fungerar som det ska överallt via MacOSX och Windows 11-maskiner. Jag kan inte replikera meddelandet du visar. Möjligt att det ligger några gamla sura cookies i botten och ställer till det för dig, man kan prova att radera detta för webbplatsen och se om det hjälper.
judgecipher skrev:börne skrev:En sak jag såg nu är att sponsorernas loggor inte syns längst ner på sidan, bara svarta rutor, går dock till deras hemsida om man klickar i svarta rutan.
Kan vara nåt från din sida kanske då jag ser dem båda? Eller så har det kanske fixats från det du skrev tills jag skrev?
Leopold skrev:Visst, som Martin skrev så är det väl en del som tycker facebook funkar bra nog, jag tycker inte det funkar särskilt väl för intressefokuserade diskussioner efter div kategorier vad man vill snacka om. Facebook och liknande är av naturen fokuserat på personer, deras förehavanden och följare - hela den svängen är ointressant för vad jag söker av ett intressefokuserat forum. Hoppas jag inte tillhör ett utdöende släkte![]()
ryden skrev:judgecipher skrev:börne skrev:En sak jag såg nu är att sponsorernas loggor inte syns längst ner på sidan, bara svarta rutor, går dock till deras hemsida om man klickar i svarta rutan.
Kan vara nåt från din sida kanske då jag ser dem båda? Eller så har det kanske fixats från det du skrev tills jag skrev?
Jag kör senaste Edge och de visas inte för mig heller, bara ikonen för bad URL
börne skrev:ryden skrev:judgecipher skrev:börne skrev:En sak jag såg nu är att sponsorernas loggor inte syns längst ner på sidan, bara svarta rutor, går dock till deras hemsida om man klickar i svarta rutan.
Jag kör senaste Edge och de visas inte för mig heller, bara ikonen för bad URL
På datorn med Google Chrome syns loggorna inte, men syns på mobilens iOS.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst