Sida 1 av 1

V-mach kit för Air Arms tx200

InläggPostat: 31 mar 2010, 18:59
av Perti
Hej

Ny här, Detta verka vara ett bra ställe

Till min fråga, jag undrar vad det är för pistong packning i v-mach kittet för air arms tx200

är det denna V-Mach Hybrid C-Form Piston Seal?
Bild

Sedan undrar jag om packningen är bra? nån som använt/använder den?
endast packningen är ganska dyr £22.95

Re: V-mach kit för Air Arms tx200

InläggPostat: 01 apr 2010, 10:05
av Daniel
Jag har ingen aning vad det är för pistong packning som ingår i kittet för air arms tx200

men jag har själv beställt just den där pistongpackningen, så jag får återkomma med åsikter om eventuella förbättringar.

Re: V-mach kit för Air Arms tx200

InläggPostat: 06 dec 2014, 20:18
av Frank69
Tydligen så kallas den för C-Form Pistong packning:
För att följa länken så måste du registera dig.


Bild

Re: V-mach kit för Air Arms tx200

InläggPostat: 07 dec 2014, 17:25
av Bsa_Airsporter
Var sån med i kittet ja köpte, fungerar klockrent! Ett dovt tjoff så är allt över, snärtig snabb rekyl, inget twang. Riktigt fina att skjuta med efter konvertering :)

Skickat från min C6603 via Tapatalk

Re: V-mach kit för Air Arms tx200

InläggPostat: 07 dec 2014, 18:38
av Laredo
C-packningen verkar designats så att den pressas utåt o tätar bättre då den belastas, genialt :thumbupp: egentligen samma princip som gamla läderpackningar :smt027

Re: V-mach kit för Air Arms tx200

InläggPostat: 07 dec 2014, 19:26
av Springer
Laredo skrev:C-packningen verkar designats så att den pressas utåt o tätar bättre då den belastas, genialt :thumbupp: egentligen samma princip som gamla läderpackningar :smt027

Jag har suttit och funderat på detta en bra stund nu och jag kanske missförstår din poäng men jag äger 12 fjäderbössor och kommer inte på att pistongtätningen jobbar på annat sätt i något av dem :roll:
Inget av gevären är så gammalt att det har läderpackning men jag har däremot en rejäl mix av originaltätningar från Kina-, USA-, UK- och Tysk-tillverkade bössor samt en hög med tätningar från Maccari, Vortek och V-Mach. Material och design skiljer sig en del åt mellan dem men t.o.m. den stenhårda originaltätningen till min SAG AR1000 är tänkt att expandera en aning när den belastas av trycket från den komprimerade luften :)
Bössor med o-ringar eller kolvringar på pistongens utsida använder också kompressionstrycket för att pressa ut ringarna mot cylinderväggen för bättre tätning, principen är ju lånad från en vanlig kolvmotor och därmed beprövad sedan 100 år :thumbupp: