Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
ITPiraten skrev:Det ska jag definitivt göra Golle. Om BSA lightning XL är ett skrotgevär så blir det en HW nästa gång.
Samtidigt som jag fäller en tår för att Gamo dödat ännu ett märke som varit (en del av) mina barndoms våta drömmar. Dom kan vara så elaka ibland...
Ens världsuppfattning har verkligen satts på prov dom senaste veckorna. Helt plötsligt har man insett att det inte finns så mycket att välja på längre. Innan man visste vad allt var så var ju världen ett nöjesfält av alternativ.
Allt pekar på att HW ligger på topp och allt annat kommer i efterhand (på springers alltså). Jag kommer helt enkelt att kräva pengarna tillbaka och vänta ett tag för att köpa en HW97k när jag får råd, om nu inte BSA lever upp till sitt forna rykte. Jag har mina tvivel dock.... tyvärr...
trident01 skrev:Köpte min Lightning Xl (.177) för ett år sedan och är väldigt nöjd med den, lätt och kompakt och funkar fint för "trädgårdsskytte" fina träffbilder med rätt ammo osv. Nu har jag precis fått hem en Hw97k (.22) för att jag inte kunde låta bli att "få det lilla extra". Tryckesmekanismen i Hw`n smäller nog ingen annan tillverkare av fjäderpangar på fingrarna.
Kontentan är att jag är nöjd med min Bsa Xl och denna blir en keeper med tanke på att Gamo tydligen skall överta produktionen av dessa, Hw`n har allt det Xl:en har plus lite till så blir det kallt någon gång så får jag väl bryta lös virket från Bsa`n först såvida man inte får ett äckligt bra bud på den i framtiden. En Bsa Lightning med gamostämpel på är som att sno däcken från gungorna i lekparken och montera på sin bil, då är det dags att handla innan det är försent. Weirauch kan man nog ivärstafall vänta med såvida inte något kinesmärke lägger bud dom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst