Jag hart pangat med kadetten (.177) och hunter för 20 årsen jag minns att huntern (.22) var mer och skjuta med än farsans BSA superstar (.22) Kadetten var lite och skjuta med men den dög när man var liten. Men min Magnum gillar jag mest, Fast broderns pojk lyckades med att knäcka orginalkolven. Men jag ska styla magnumen så att den ser fränare ut.
Har skjutit,vad jag tror var ett Gamo "contesse" eller liknande.Luftkomprimerande,rekylfritt,nästan helt tyst,lite "ban-skytte-bössa" över den.
Och den nuvarande Gamo CFX,med "plast"stock och GTRIII avtryckare. (avtryckarbyte är nog nödvändigt,för den blev mycket trevligare att skjuta efter bytet!)
Det finns ju många tycker jag Men dom roligaste hittills Magnum/Hunter Pre-92 både i cal.177 och .22 det är ju gammla bössor men enl mig är både avtryck och prec bra,helt klart undervärderade.Stutsen i F.P är oxå underhållande pjäs men jag har något emot underspännare fan vet vad Men jag har ju många kvar att prova i Gamo familjen
Nej. Det är densamma. Modellnummret används mest i USA och jag glömde för ögonblicket de svenska namnen. MC Contest och MC Super var de vill jag minnas..?