Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
cazrack skrev:Weihrauch verkar stå högt i kurs här på forumet, om man ska köpa något vassare än HW30s som inte är Weihrauch vad landar vi på då?
Tack.
cazrack skrev:Ursäkta, jag var inte tydlig om budget om vi drar upp budgeten mot 7000-8000 kr.
Tack igen.
börne skrev:cazrack skrev:Ursäkta, jag var inte tydlig om budget om vi drar upp budgeten mot 7000-8000 kr.
Tack igen.
Air Arms TX200HC alla dagar i veckan.
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:Samma svar som i din andra tråd... HW30S alla dagar i veckan.
gunner357 skrev:börne skrev:Samma svar som i din andra tråd... HW30S alla dagar i veckan.
Men satan vilken ful och tråkig pang. Jag förstår att folk köper häftigare och snyggare bössor.
Kapten Kamin skrev:..utom söndagar... då kör vi Den ännu finare Prosporten!
gunner357 skrev:börne skrev:Samma svar som i din andra tråd... HW30S alla dagar i veckan.
Men satan vilken ful och tråkig pang. Jag förstår att folk köper häftigare och snyggare bössor.
Nitro skrev:Jag har sagt det förr och säger det igen. Allt handlar om syftet.
Här gäller det skytte i garaget upp till 15m med barn.
Vi som höll på med skytte förr i vår ungdom vet ju att det ofta var i en källare med stöd och Feinwerkbau 300 (70-tals bössor som funkar riktigt bra även idag 40 år senare). När man blev äldre så började man med stående skytte vilket både var tungt och svårt med dessa bössor. Men resultatet talade för sig själv. Extremt bra och prisvärda bössor.
Gamla 60-70tals bössor är heller inte fel. El Gamo 300, diverse Dianor eller kanske gamla matchgevär som Walther LG55 eller Weirauch 55 från 50-60 talet. Kanske behövs bytas en packning och fjäder, men sen är bössan fit for fight 20 år till och har betydligt högre kvalité och precision än dagens nya Gamo, Stoeger, Hatsan mm.
Sen finns det dem som hellre köper en cool bössa som ser tuff ut (jag tillhörde också där en gång) och tror att det ska bli bra. Alla har vi våra preferenser för vad som är acceptabelt precisionsmässigt.
Har man en gång skjutet med bra vapen så blir man mycket besviken över mycket annat. Men har man inte den erfarenheten så kanske man är nöjd med att man träffar tavlan på 15m istället för att skjuta bort ärtorna som kan ligga på en kant.
Det jag undrar lite över då. Varför väljer man att köpa en snygg, cool, sexig bil istället för en vardaglig bil. Kan finnas många skäl för det. Kan vara så att man tror att den bättre prestanda. Det kan också vara att man själv får mer självförtroende för att man inte kör runt i nåt alldagligt, som känns lite tråkigt kanske. Man kanske vill att omgivningen ska bli lite imponerade av nyförvärvet. Det kan finnas många själ varför man inte väljer det förnuftiga. Ibland vill man kanske vara lite rebellisk.
Men tänk om den där alldagliga bilen slår den där snygga coola bilen på alla punkter förutom att just va snygg och cool. Vilket som är det förnuftigaste valet vet vi alla. Men när det kommer till det här med känslorna så är man kanske beredd på att tumma på en del saker för att tillfredsställa sitt eget behov.
Brogubben skrev:Tack Nitro
Äntligen en forummedlem som förstår att det duger alldeles utmärkt med ett luftgevär av äldre modell eller ett "udda" märke , t.ex Gamo.För att få ett välskjutande gevär behöver det inte stå Hw ,AA, Fwb, Walther etc....etc...och dessutom vara utrustat med div. "skrot" som rattar ,stöd, stora sikten osv...och dessutom se ut som monster
Kapten Kamin skrev:Brogubben skrev:Tack Nitro
Äntligen en forummedlem som förstår att det duger alldeles utmärkt med ett luftgevär av äldre modell eller ett "udda" märke , t.ex Gamo.För att få ett välskjutande gevär behöver det inte stå Hw ,AA, Fwb, Walther etc....etc...och dessutom vara utrustat med div. "skrot" som rattar ,stöd, stora sikten osv...och dessutom se ut som monster
Förstår inte kritiken på mitt tips i alla fall.
Angående äldre modell.
HW30S är en mycket äldre modell än den som TS är inne på.
Angående udda märke.
Gamo hittar du till dyra pengar på massor av affärer.
Om något så är HW udda fågeln och svårare att hitta om du inte är påläst.
Angående utrustade med skrot, knappar etc.
Mer avskalat och basic än HW30S är nog svårt att hitta.
Angående att se ut som monster. ?
"-I rest my case.."![]()
PS. Snygg Träffbild. Visst går det. DS.
Brogubben skrev:Sen att jag inte är påläst...ja..det kan kanske diskuteras, men i min värld är jag nog tillräkligt påläst när det gäller luftgevär för att få ha en åsikt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster