Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Nitro skrev:Jo jag använder också spännknekt eller limknekt.
När jag bytt fjädrar.
MrJohan skrev:Hej, tack!
Lyckades pilla upp pistongen en bra bit genom att böja på pipan, således fick jag in gasfjädern ordentligt & såg att den åkte hela vägen in, alltså hakar den inte upp någonstans som jag trodde först.
Måste ha hamnat vid sidan till att börja med som du sa, nu är det bara 1cm innan bakstycket hamnar på plats.. men den sitter. HÅRT.
Ska iväg till jobbet strax, imorgon får jag försöka tillverka något att trycka ihop den med.. eller kan man köpa t.ex någon utav dessa tror du?
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Eller har du kanske något annat tips? står inte kraften i dessa så vet inte om det är värt att köpa om de bryts av, hehe.
1qaz1qaz skrev:Gaspistongen ska bara in 1 cm eller 1.5.
Är du stark så trycker du ner den med 2 händer. Andas, släpper en hand... Snabbt in med en skruvmejsel som provisorisk sprint. Vilar... Dricker en läsk... Trycker ner bössan, väck med mejseln.. In med sprinten 2,3mm och slå in den.
Är avtrycksdelen på så tejpa runt den så inte sprintarna lossnar vilket är lätt. De sitter riktigt lösa i Quattrotrycket.
De finns 2 sprintar bland de andra... Lossnar de så får du plocka ner allt och montera trycket från start.
1qaz1qaz skrev:Hm... Jag funderar. Jag tror inte de levereras i fullt tryck. Man får själv pumpa upp dem
Clumber skrev:1qaz1qaz skrev:Gaspistongen ska bara in 1 cm eller 1.5.
Är du stark så trycker du ner den med 2 händer. Andas, släpper en hand... Snabbt in med en skruvmejsel som provisorisk sprint. Vilar... Dricker en läsk... Trycker ner bössan, väck med mejseln.. In med sprinten 2,3mm och slå in den.
Är avtrycksdelen på så tejpa runt den så inte sprintarna lossnar vilket är lätt. De sitter riktigt lösa i Quattrotrycket.
De finns 2 sprintar bland de andra... Lossnar de så får du plocka ner allt och montera trycket från start.
Om man är stark ,kan man trycka in gaspistongen om den är en i fullfart ca 130- 150 bar ?
Nu vet vi ju inte vilken han har köpt.
En liten undran bara.
1qaz1qaz skrev:Ja det kan man. Har själv gjort det och jag är inte überstark. Vill man så kan man släppa lite på trycket i gaspistongen. Man kan ju fylla den efteråt. Finns ett hål i bössan som går rakt in i pistongen.
Nästan alltid till 100% så får man slipa kanterna på ingångshålet i bössan så inte packningarna ryker på fyllnippeln. Hatsans gaspistonger är justerbara i tryck
1qaz1qaz skrev:Kanske så finns det hålet endast hos de som har en gaspistong förmonterad
1qaz1qaz skrev:Kanske så finns det hålet endast hos de som har en gaspistong förmonterad
ZaphodB skrev:En fråga som jag inte har sett någon ställa hittils är om det går att tömma en gaspistong innan installtion och i efterhand pumpa upp den till önskad effekt, och om det isåfall finns någon tabell med vilket tryck som motsvarar vilken effekt?
Och finns det möjlighet att släppa ut bara lite tryck om man råkat komma över gränsen?
Har aldrig använd gaspistong på något fjädervapen men är nyfiken på detta och funderar på att kanske prova på det och vill ha lite kött på benen från de som testat redan hur det fungerar, och vad skiljer sig mellan de största tillverkarna av fjädervapen och gaspistonger vad funkar och vad är den dålig kombination
Mvh, ZaphodB
MrJohan skrev:Fint drag i geväret, mycket bättre precision osv nu än med original fjädern. ska skjuta in siktet sen ge bort den.
Nitro skrev:MrJohan skrev:Fint drag i geväret, mycket bättre precision osv nu än med original fjädern. ska skjuta in siktet sen ge bort den.
Jag vill inte leka fabror polis, men jag hoppas att den som får geväret är medveten om vad det innebär att ha ett gevär med "fint drag".
MrJohan skrev:bor såpass långt ut på landet att det ej påverkar honom nämnvärt
har massa problem med skadedjur på gården
börne skrev:MrJohan skrev:bor såpass långt ut på landet att det ej påverkar honom nämnvärt
har massa problem med skadedjur på gården
Ok... så om man bor långt ut på landet så får man begå vapenbrott & skjuta djur som man vill![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst