Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
bazookaboy skrev:Hur pass skjuter era hatsan 135 på 35 meters håll?
bazookaboy skrev:Okej, jag kör med vortex fullpower kaliber 25. Jag håller typ en snusdosa på 35meters håll.
Kapten Kamin skrev:bazookaboy skrev:Okej, jag kör med vortex fullpower kaliber 25. Jag håller typ en snusdosa på 35meters håll.
Har heller ingen Hatsan, men har dock skjutit med flera.
Dom är byggda för just hög effekt, snarare än max precision. Att ta upp en fjäderbössa i höga effekter ger mycket sällan bättre träffsäkerhet.
Hade min AA Prosport spridit en snusdosa på 35 meter, så hade jag tagit isär och leter efter vad som va trasigt.
Clumber skrev:Vi alla vet att det finns dom som skjuter M8 muttrar här på forumet men det är inte alla som kan det![]()
![]()
.
Megaklant skrev:Tänk om folk kunde svara på dom frågor man ställer utan att dra in en massa ovidkommande saker.
Så bra det hade varit!
börne skrev:Clumber skrev:Vi alla vet att det finns dom som skjuter M8 muttrar här på forumet men det är inte alla som kan det![]()
![]()
.
Den spinnern är inget man träffar varje gång ens med FT riggen på 50 meter, skulle någon påstå det ljuger dom. Jag har aldrig påstått det i alla fall, men vi skjuter mot den då den sitter på min pinne med M8 mutter, 15mm, 20mm, 30mm & 40mm spinners.
Sjukt go känsla när man får en ren träff på den är det i alla fall
Det är bra att träna på smått, då känns inte 40mm litet när man kommer ut på en FT bana, därför dom små rackarna kom till
Kapten Kamin skrev:Megaklant skrev:Tänk om folk kunde svara på dom frågor man ställer utan att dra in en massa ovidkommande saker.
Så bra det hade varit!
Men ack så tråkigt...
Här, precis som i verkliga livet, får man inte alltid svaren man vill ha.
Bara7 skrev:M8, är det hålet på en mutter eller ???
Effekt säljer, se på bilar.Luftpangarn skrev:@ Bara7 Visst är väl Hatsan åtminstone 30-40% billigare där? Köp favoriten, att ha på semestern på plats, och berätta!
Min tolkning är också att Hatsan främst marknadsför energi ”fps”. Kanske ok, luftvapen duger ju för vissa typer av jakt. Och då kanske inte 7-10mm träffbild på 20-25m är relevant alls!
Någon skrev en kommentar nyligen i stil med ’kul höra någon tala om andra vapen än de vanliga’. Jag kan inte bedöma, men det verkar finnas våldsamt mycket märkespreferenser här i forumet. Det är i alla fall så jag uppfattar det. Det är liksom bara Air Arms, Weirauch och Feinwekbau. Jag spyr snart, om någon skriver FWB300S eller HW30s igen.
Ingen av dem har tex magasin. 300s kan man bara köpa begagnat - asdåligt råd för en ivrig på väg in i hobbyn.
Ännu värre blir det med sikten. Min erfarenhet av ett ”jättebilligt” sikte 6-24x50 är MYCKET goda. Blir säkert femtielva gånger bättre, med ett bättre sikte. Men snälla, alla skall eller vill inte, tävla i sm FT.
Och nu frågar, återigen, inte TS om diverse, utan ett sörskilt vapen.
Man kan ge rekevant anknytande info. Men man bör inte komma dragandes med all möjlig info. Så tänker jag.
Luftpangarn skrev:Någon skrev en kommentar nyligen i stil med ’kul höra någon tala om andra vapen än de vanliga’. Jag kan inte bedöma, men det verkar finnas våldsamt mycket märkespreferenser här i forumet. Det är i alla fall så jag uppfattar det. Det är liksom bara Air Arms, Weirauch och Feinwekbau. Jag spyr snart, om någon skriver FWB300S eller HW30s igen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster