Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
XXL skrev:När det gäller HW30 så är det värt att tänka på att ett kikarsikte behöver vara ganska kort för att inte pipan ska gå emot vid anspänning.
mickem55 skrev:Man tappar kanske lite poängen med en tung kikare på en hw30?
en liten nätt gårdsplinker och med 7.5/9j når man kanske inte så långt att x12 förstoring är motiverat?
Nitro skrev:mickem55 skrev:Man tappar kanske lite poängen med en tung kikare på en hw30?
en liten nätt gårdsplinker och med 7.5/9j når man kanske inte så långt att x12 förstoring är motiverat?
Den här lilla nätta gårdsplinkern kan uträtta stordåd i precision. Har ingen egen men jag har sett vad andra kan uträtta med den.
Ska du se sockerbitarna på 50m så behöver du nog minst X12 i förstoring.
Men nöjer du dig med att skjuta på 20-30m så kan mindre funka.
mickem55 skrev:Trodde faktiskt inte att man kunde skjuta på sådana håll med så "enkla" medel. Man kanske skulle "sikta" på ett x12 ändå.
mickem55 skrev:Trodde faktiskt inte att man kunde skjuta på sådana håll med så "enkla" medel. Man kanske skulle "sikta" på ett x12 ändå.
mickem55 skrev:Kul att läsa era funderingar, är sittande FT som för oss på 6.5 fält? med armbågarna på knäna.
Orkar inte kladda med polisen ang skyddsjakt så det blir inget där (full garderob och jag har bara 1 "uppdragsgivare" för stunden) så jag skjuter dem ute med kal12 och 22lr. skjuter 4.5 flackare dessutom så är det ingen nackdel för mig som är ny.
Sundan skrev:mickem55 skrev:Kul att läsa era funderingar, är sittande FT som för oss på 6.5 fält? med armbågarna på knäna.
Orkar inte kladda med polisen ang skyddsjakt så det blir inget där (full garderob och jag har bara 1 "uppdragsgivare" för stunden) så jag skjuter dem ute med kal12 och 22lr. skjuter 4.5 flackare dessutom så är det ingen nackdel för mig som är ny.
Tror inte luft påverkar garderoben.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster