Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Kapten Kamin skrev:Kämpa på! Kul med sånna här projekttrådar!
TheFoes skrev:Dessa trådar är mycket bra Frank, det är exakt sånt här som ska finnas på forum. När man söker info hittar man det senare mycket lätt.
TheFoes skrev:I värsta fall får du ta en av tobbe han borde ha 10j liggandes hemma.
TheFoes skrev:Ne men 16j fjädern kostar för mycket för o hålla på o meckas med man kan faktiskt få den o gå bra med original fjädern.
TheFoes skrev:Ja det är lite skumt,kanske inte är gjort för 10j. Men förstår att din utmaning är att få den att gå i 10j så det blir kul o se vad detta leder till. Tänk vad våra licenstider kan få oss o göra, annars hade man haft den i fac vid första dagen man köpte bössan hehe :P
TheFoes skrev:Nu har jag faktiskt missförstått dig lite Frank,kör du 16j vmach fjäder med vglide pistong ?
Frank69 skrev:3brickor: 7,14mm*0,364J= 2,48J... 2,48J+7,09J= 9,57J
4brickor: 8,37mm*0,364J= 3,047J... 3,047+7,09J= 10,137J
Så får vi se om beräkningarna stämmer i verkligheten där friktion och fjäderkomprimering påverkar resultatet.
TheFoes skrev:Bra jobbat Frank ! pistongen har inga hastighets begränsningar ?
TheFoes skrev:hmm. Kanske ska ta o skriva ett mail till Vmach....
jag hade blivit väldigt besviken om jag köpte ett glide kit o inte fick ut den hastigheten jag önskade...
Frank69 skrev:TheFoes skrev:hmm. Kanske ska ta o skriva ett mail till Vmach....
jag hade blivit väldigt besviken om jag köpte ett glide kit o inte fick ut den hastigheten jag önskade...
Klagar man tidigt på kittet så tolkar de det säkert som man har okunskap hur det skall användas.
XXL skrev:Jag är lite förvånad över att 16 J V-Mach uppför sig på detta sätt i HW95.
Kan det vara något skumt med kiten för just HW95?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster