Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Ulf skrev:husis :
Som utsedd Sidearm för vår Ledare trident01 ,( som offentliggjort att hans semesterperiod påbörjats iom sjöfågeljaktens start , och därefter samtliga typer av lovlig jakt kommer därtill att uppta hans hela fritid en period här framöver )
Har JAG äran att få delge DIG husis , godkänt medlemskap i HW97-klubben, efter en kortare tids hangaround-licens.
Att för mej i skrivande stund , utdela/utnämna befattning är för mej personligen ett risktagande , eftersom detta kräver vår ledares godkännande.
Tillfällig titel blir därför , till dej husis : Igloo , norrländsk direktöversättning av ditt nick![]()
Mao fastighetschef , för vårt kommande HQ i Europa.
Välkommen i klubben !
Caliber skrev:Får anmäla mej till klubben jag med då, 97:an är en kanon bössa. Har haft den ett tag men bättre sent än aldrig!
Martin skrev:Sådär, äntligen har man fått hem sin 97:aEn fullflås .177, nu skall det skjutas raka kulbanor.
Dock hade föregående ägare slarvat bort skruvarna till varbygeln. Är det nån som kan mäta dimensionerna på dem? Den bakre lilla är väl försänkt (?) och skall väl dessutom ha en mutter inne i avtryckarhuset..? Främre är väl en M6?
Gärna en bild på skruvarna om nån orkar
Fin! Skulle vilja testa en HW97K någon gång för att känna om dom är så bra som ni säger.Martin skrev:Och så här ser pärlan ut
Martin skrev:Air
Nej, det är ett relativt nytt system i en ganska gammal stock. Denna är strikt högerstock med rollover kam, medan de nya är väl ambi? Alltså går att använda både för höger/vänster-skytt.
Men då jag inte vill att Öbbe ens skall fundera på att pilla på min bössa sökte jag upp en sådan strikt högerkolv![]()
eller så var det så att den redan var bytt när jag köpte bössanfast det med Öbbe gäller ju ändå
![]()
Martin skrev:Görgen, hur är de TH stockarna, ambi eller strikt h/v..?
stoffemannen skrev:Grattis till nya bössan Görgen! Stor skillnad mot din gamla Hatsan va?
Jag är extremt sugen på en HW97k själv och SKA köpa en så fort vi flyttar ut till kåken. Nu när man bor i lägenhet och jobbar mest hela tiden har det fått bli en nio meters (tyvärr inte tio) bana på jobbet där jag och några kollegor skjuter pistol tidiga mornar.
Men det är inte samma sak som bössa, jag längtar efter att få skjuta bössa igen. Har inte ens hållit i någon på tre veckor så abstinensen är total! Snart är det jul och då blir det två veckor i skogen med AT44:an och min kompis FX Cyclone .22. Då ska det produceras tavlor!
Men åter till ämnet. Jag har kollat efter en begagnad HW97k på blocket i ett halvår nu utan att se någon. Är det ingen som säljer sina?
Var får man tag i en ny billigast (jag vet om våra sponsorermen förutom dem) valnöt i kaliber .20 eller .22?
Vilken är att föredra, .20 eller .22? Vad tycker ni som äger dem? Den ska vara 10 joule.
Mvh Stoffemannen
Användare som besöker denna kategori: judgecipher och 4 gäster