Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Pellegrini skrev:Jag är på samma linje, -tror inte heller att det funkar med gasfjäder..
Men varför bipod? "Random" stöd och en knuten näve emellan (fisthold), så trivs bössan och du lär dig snart träffa där du vill....
Spadde skrev:Vet någon en bra bild på en sprängskiss som man kan skriva ut å hänga på väggen?
G0LI4T skrev:Så kan även kantor G0LI4T stoltsera med en HW97k.
Ångesten över att inte riktigt vara hemma, med endast en "antik" HW77k i stallet, gjorde vill ha begäret för stort.
Så när det dök upp en begagnad 97a i nyskick, i favoritkalibern .20 så va det bara att slå till.
För att följa länken så måste du registera dig.
Originalkolven fick permanent boende i en kartong i källaren och en Golle Sporter GCS5s har monterats.
En liten modifiering gjordes direkt av snabeln.
Stockmakaren och jag hade delade meningar om hur den ska se ut, så de vart att ta fram dremeln och slippappret på en NY stock..
Innan
Efter
Men nu är den som JAG vill att den ska se ut.
Bössan har totalservats och omfettats, trycket är polerat och första stegets fjäder utbytt för att passa mig bättre.
Efter servicen så är den helt i min smak, och skjuter nästan lika bra som min AA TX200sr..
nu sa jag fel, den skjuter bättre menade jag
// G0LI4T
thorgus skrev:Ja, den måste filas till för att passa.
riqe skrev:Den går ju att skruva dit utan att fila men då får man en liten kant runt om.
Annars är det bara sätta maskeringstejp längs bak på kolven att skruva den på plats.
Sedan måla det aluminiumet som sticker ut med en spritpenna. Sedan är det bara lossa bakkappan och fila tills allt som är målat är borta. Jag använde en dremel och avslutade med en slipkloss.
Spadde skrev:Behöver man en fjäderkompressor för att installera en fullfartsfjäder på 97'an?
Spadde skrev:
Var du tvungen att göra hålen för skruvarna större på nåt sätt, eller lämnade du dom helt?
Killen på videon gjorde ju nämligen det fast det var ju en annan stock
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst