Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Senaste besöket: 2011-12-06 19:58:23
Spadde skrev:snabb fråga, spelar det någon roll i vilken ordning man tar isär geväret, tex "kompressorarmen" innan avtryckarhuset?
eller är det bara att ta isär hursomhelst?
Batistuta skrev:Spadde skrev:snabb fråga, spelar det någon roll i vilken ordning man tar isär geväret, tex "kompressorarmen" innan avtryckarhuset?
eller är det bara att ta isär hursomhelst?
Det finns flera youtubefilmer som visar hur du gör. Kompressorarmen vet jag inte riktigt vad du menar med?
trident01 skrev:Har i dagarna beställt en ny luftpang dvs en HW97K kal.22. Efter "moget beslut" och massor av läsning av internationella omdömen och snack här på forumet så blev valet av fjäderbrakare inte så svårt. Eftersom det inte finns någon fokuserad svärm av oss blivande eller ägande anhängare av denna luftsmällare så tänkte jag ta tillfället i akt och starta en tråd eller kalla den för "klubb" som vi kan fokusera Hw97k:an till oanade höjder. Både ni med mångårig erfarenhet av denna smällkaramell och sådana som mig dvs väntandes på en paketavi från posten torde passa bra i denna församling. För tillfället så sitter jag bara med några askar olika diaboler i väntan på bössan men någonstans måste man börja så varför inte starta en Hw97k- klubb
Roggan skrev:trident01 skrev:Har i dagarna beställt en ny luftpang dvs en HW97K kal.22. Efter "moget beslut" och massor av läsning av internationella omdömen och snack här på forumet så blev valet av fjäderbrakare inte så svårt. Eftersom det inte finns någon fokuserad svärm av oss blivande eller ägande anhängare av denna luftsmällare så tänkte jag ta tillfället i akt och starta en tråd eller kalla den för "klubb" som vi kan fokusera Hw97k:an till oanade höjder. Både ni med mångårig erfarenhet av denna smällkaramell och sådana som mig dvs väntandes på en paketavi från posten torde passa bra i denna församling. För tillfället så sitter jag bara med några askar olika diaboler i väntan på bössan men någonstans måste man börja så varför inte starta en Hw97k- klubb
Skulle oxå vilja va medFör att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:Hur mycket & mer exakt var smorde du... ska inte vara mycket fett & absolut inte framför pistongpackningen, dessutom är ju PG2 kiten smorda redan från början, tänker då på fjädern. Var i alla fall det på kitet till min AA TX200.
Efter att jag monterade mitt PG2 dieslade min ingenting.
Spadde skrev:Jag smörjde faktiskt framför och på sidan av pistongpackningen
Spadde skrev:Är det bara att torka av fettet från packningen då, eller får man köpa ny packning?
Spadde skrev:Är det tvunget att tvätta komptuben?
Spadde skrev:Hur lite fett är det man skall använda ungefär då?
Spadde skrev:Hur lite fett är det man skall använda ungefär då?
Batistuta skrev:Spadde skrev:Hur lite fett är det man skall använda ungefär då?
Ett tunt lager. Har du smörjt för mycket skulle jag nog bara torka av det överflödiga och sätta in den igen. Men som många sagt innan absolut ingen smörja framför pistongpackningen.
börne skrev:Hur en skada ser ut... Lättare att säga att det ska inte finnas några märken alls då packningen är helt ny. Skulle den va skadad kostar dom bara drygt en hundring. Har den dieslat riktigt ordentligt kan packningen se lite smält up på nåt ställe. Batistuta råkade ut för det & det ska finnas bild.
Bara att skruva isär & kolla hur det ser ut, finns ingen genväg.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot], vettedax och 3 gäster