Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Slonk skrev:Jag glömde att den också har en teflonsleeve, så absolut inget boing-ljud alls.
Kapten Kamin skrev:Slonk skrev:Jag glömde att den också har en teflonsleeve, så absolut inget boing-ljud alls.
Den hör jag gärna mer om.
börne skrev:Kapten Kamin skrev:Slonk skrev:Jag glömde att den också har en teflonsleeve, så absolut inget boing-ljud alls.
Den hör jag gärna mer om.
Antar han använt nåt sånt här & gjort som vanligt med tandad ände man klämmer med fjädern precis som en PET sleeve.
För att följa länken så måste du registera dig.
Löst om det på en del engelska forum. Men fungerar ju även med PET då det är rigtigt halt & stabilt, min har klarat x antal tusen skott & ser ut som när det sattes dit & inget skrammel, men var knappt nåt från början heller i AA'n
Silwer skrev:Inga bilder på delar osv?
Tänkte då du rivit den 20ggr.
Slonk skrev:I de främre skruvhålen har jag epoxilimmet mässingskoppar från Woodfields, träet mellan skruven och bössan är tunt och en limmad kopp gör att du kan dra åt utan att skada trät. Det bakre skruvhålet har jag ökat diametern på till 18mm och epoxilimmat 18mm aluminiumrör i. På röret har jag limmat en bricka som stöder varbygeln. Nu kan jag dra åt av bara h-e vilket har resulterat i färre flyers. Det vore nog ännu bättre att epoxibädda hela kolven men det är bara ett för stort jobb. Och stor risk att det går snett.
Slonk skrev:I de främre skruvhålen har jag epoxilimmet mässingskoppar från Woodfields, träet mellan skruven och bössan är tunt och en limmad kopp gör att du kan dra åt utan att skada trät. Det bakre skruvhålet har jag ökat diametern på till 18mm och epoxilimmat 18mm aluminiumrör i. På röret har jag limmat en bricka som stöder varbygeln. Nu kan jag dra åt av bara h-e vilket har resulterat i färre flyers. Det vore nog ännu bättre att epoxibädda hela kolven men det är bara ett för stort jobb. Och stor risk att det går snett.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst