Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Emilio skrev:(...)men ser också att det finns med olika typen av sikten. Kolla dessa två länkar:
För att följa länken så måste du registera dig.
Jag antar att det mest handlar om tycke och smak vilken man väljer, eller?
Emilio skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Och vad skiljer paketet ovan från detta som är 70 EUR dyrare?
Emilio skrev:
Undrar dock fortfarande också angående kitet med kikarsikte, är det något att rekommendera? Eller bör man köpa utan kikarsikte och lägga pengarna som skiljer på ett annat, bättre, kikarsikte?
Emilio skrev:Tack för svar, och som jag gissade så finns det såklart delade meningar![]()
Hur är det med ljuddämpare? Spontant känner jag att det inte behövs på ett luftgevär. Eller??
Batistuta skrev:Emilio skrev:Tack för svar, och som jag gissade så finns det såklart delade meningar![]()
Hur är det med ljuddämpare? Spontant känner jag att det inte behövs på ett luftgevär. Eller??
PCP behöver ljuddämpare inte fjädergevär. Fjäderljudet är ofta högre än skottljudet så nyttan är marginell.
Emilio skrev:
Och vad skiljer paketet ovan från detta som är 70 EUR dyrare?
Hjälp en nybörjare att väljaTack!
Knotvillage skrev:Har precis köpt ett HW30S Svart bok, PG4 och ett Hawke 3-9x40 sikte. Mycket vettigt vapen. Dock är det i kortaste laget för en vuxen.
Sla inga barn skjuta skulle jag kolla på 50/77/97. Finns ett 77 och ett 80 på Blocket. Sen PG4 för underverk. Twang och skrammel försvinner helt. Till och med grabben som är 10 frågade vad jag hade gjort med bössan.
Emilio skrev:Vad gör PG4?
Emilio skrev:Har lyckats läsa mig fram till nu att det ena är ett så kallat fiberoptiskt sikte och det andra är ett... korn och skåra?Antar fortfarande att det handlar om vad man känner sig mest bekväm med, eller finns det faktiska för- och nackdelar med dessa?
Knotvillage skrev:PG4 finns i två varianter. Standard och HO. Standard ger runt 9J och påverkar inte laddningen alls. HO ger runt 15J och blir då trögare att ladda.
börne skrev:Inget du behöver direkt, köp en bössa & skjut & njut, gillar man det kan man ju börja fundera på att uppgradera o.s.v.
börne skrev:En annan grej som man kanske inte tänker på som ny inom luftvapen skyttet är diabolerna, det finns väldigt mycket skit där ute.
Archon skrev:Emilio skrev:Har lyckats läsa mig fram till nu att det ena är ett så kallat fiberoptiskt sikte och det andra är ett... korn och skåra?Antar fortfarande att det handlar om vad man känner sig mest bekväm med, eller finns det faktiska för- och nackdelar med dessa?
Fiberoptiska riktmedel fungerar bäst om man ägnar sig åt spontanskytte på burkar och dylikt på nära håll. Fiberoptiken gör det enklare att sikta och ger ett snabbare skytte.
En annan fördel är att man kan skjuta på mörkare mål under taskiga ljusförhållanden. Vill man skjuta fina serier på en tavla tycker jag dock att korn och skåra funkar betydligt bättre.
Emilio skrev:Knotvillage skrev:PG4 finns i två varianter. Standard och HO. Standard ger runt 9J och påverkar inte laddningen alls. HO ger runt 15J och blir då trögare att ladda.börne skrev:Inget du behöver direkt, köp en bössa & skjut & njut, gillar man det kan man ju börja fundera på att uppgradera o.s.v.
Då jag tänkte beställa från Tyskland så är den på 7,5J, så möjligt att jag gör som Börne skriver och köper en senare om jag upplever att det behövs. Med HO så blir det väl licenspliktigt vapen? I så fall bör jag hålla med till en Standard.
Emilio skrev:Knotvillage skrev:PG4 finns i två varianter. Standard och HO. Standard ger runt 9J och påverkar inte laddningen alls. HO ger runt 15J och blir då trögare att ladda.börne skrev:Inget du behöver direkt, köp en bössa & skjut & njut, gillar man det kan man ju börja fundera på att uppgradera o.s.v.
Då jag tänkte beställa från Tyskland så är den på 7,5J, så möjligt att jag gör som Börne skriver och köper en senare om jag upplever att det behövs. Med HO så blir det väl licenspliktigt vapen? I så fall bör jag hålla med till en Standard.
Batistuta skrev:Emilio skrev:Knotvillage skrev:PG4 finns i två varianter. Standard och HO. Standard ger runt 9J och påverkar inte laddningen alls. HO ger runt 15J och blir då trögare att ladda.börne skrev:Inget du behöver direkt, köp en bössa & skjut & njut, gillar man det kan man ju börja fundera på att uppgradera o.s.v.
Istället för något speciellt kit (PG4 el dyl) så kan du få mjukare gång med en sleeve och vill du ha lite högre fart så kan du lägga några brickor bakom fjädern.
Emilio skrev:Tack, jag lär återkomma med frågor om det blir aktuellt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster