Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Chris skrev:det är så som @jorj säger. HW35 ligger ostrypt mellan 15-16 joule
Chris skrev:jo, det är ett fullvuxet luftgevär både i storlek och vikt (3,9kg).
har flera "E" i valnöt från 50 och 60talet och alla ligger i den joule-klassen... oavsett kaliber.
börne skrev:Chris skrev:det är så som @jorj säger. HW35 ligger ostrypt mellan 15-16 joule
Vilket ju även stämmer med uppgiften på Weihrauch hemsida.
För .177 anger dom 240 mps vilket är 15,75J med JSB Exact 0,547 gram. Samt 175 mps för .22 som är 15,88J med motsvarande JSB 1,037 gram i .22.
Fjädern skrev:Var har du fått uppgifterna om vilka kulvikter de har använt?............................................................................ suck.
Per-Erik skrev:Kollade lite på min som är försedd med någon form av vortec pg2/3, kommer inte ihåg vilket...
Rws hobby snitt 207 m/s
H&N sport snitt 191 m/s
Rws superdomes snitt 182 m/s
H&N FTT snitt 181 m/s
FXP snitt 174 m/s
Bössan är en 5,5 och går som en dröm...
MVH/Per-Erik
börne skrev:Som Chris säger 16J är 16J sen beror farten på vikten på kulan.
Men ska inte lägga mig i din undran om farten mer
vettedax skrev:Mitt problem nu är väl mest vad man oljar stocken med, vill ha lite blankare yta utan jobb i evigheter.
vettedax skrev:Mitt problem nu är väl mest vad man oljar stocken med, vill ha lite blankare yta utan jobb i evigheter.
Batistuta skrev:vettedax skrev:Mitt problem nu är väl mest vad man oljar stocken med, vill ha lite blankare yta utan jobb i evigheter.
Jag vet inte om du sett min tråd om min HW35?
https://luftvapen.info/viewtopic.php?f=53&t=18058&p=329852&hilit=hw35#p329842
För att följa länken så måste du registera dig.
Trueoil behandlad!
vettedax skrev:Batistuta skrev:vettedax skrev:Mitt problem nu är väl mest vad man oljar stocken med, vill ha lite blankare yta utan jobb i evigheter.
Jag vet inte om du sett min tråd om min HW35?
https://luftvapen.info/viewtopic.php?f=53&t=18058&p=329852&hilit=hw35#p329842
För att följa länken så måste du registera dig.
Trueoil behandlad!
Ja jag funderar på det med. Tog det på nån bössa då utspädd med balsamyerpentin i flera skikt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster