Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
trident01 skrev:Webley Tracker De luxe.22Dels för att denna var den första "riktiga" luftpangen som jag köpte begagnad -95 för 1000:- Nostalgi
![]()
Dessutom för att den nått den kultstatusen som den har idagHär tvistar den lärde om ett & annat kring denna bössa men jag behåller denna bara för att om man innehar en sådan pang idag så bör man inte sälja den
![]()
Den är förjävlig att ladda, de flesta ammosorter skaver av en bit av kjolen då man stänger laddluckan med vipparmen av PLASTdvs man behöver ibland en spik för att trycka ner diabolen i botten såvida man inte har sugrörsfingrar i samma kaliber
![]()
Detta är en keeper oavsett om den mest samlar patina dvs dammråttor...
Nu börjar han prata om att det fanns olika Webley Tracker modeller med olika utgångshastigheter att köpa när det begav sig. En med då runt 140m/s och en med runt 200m/s, i kaliber 22???
öberg skrev:Nu börjar han prata om att det fanns olika Webley Tracker modeller med olika utgångshastigheter att köpa när det begav sig. En med då runt 140m/s och en med runt 200m/s, i kaliber 22???
Om det är en pre -92 bössa så kan den ligga på 170-180 mps (trackern) är den inhandlad senare så är 140mps den licensfria farten på dom.
Och en titanfjäder går av förr eller senare! så den kan mycket väl vara av!
öberg skrev:Eclipsen är grymt skön och skjuta med inget snack om den saken.
Men min HW77 i kal .25 var som en dröm att skjuta med (varför sålde jag den?)
Det är dock lite mer pulver i Eclipsen än 77an.
HW 80 går att få ut mer power ur än de dessa två.
Men vill man ha power så är det en Webley Patriot som gäller!:)
(kom på varför jag sålde, köpte ju en Patriot istället)
ogster skrev:Trackern är ju såklart favoriten för att det var mitt första riktiga luftgevär!
Men vad gäller precition så är spectre den vassaste webley jag ägt
Bsa_Airsporter skrev:ogster skrev:Trackern är ju såklart favoriten för att det var mitt första riktiga luftgevär!
Men vad gäller precition så är spectre den vassaste webley jag ägt
Är inte Spectre en FX Cyclone med Webley stock?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster