Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Jag har tyvärr aldrig råkat på en bra och vissa på forumet satte i en Hatsanpipa med lite tejp lindat runt så den gick att gänga i och fanskapet sköt bättre.
Set är möjligt tat det fimnns nån ammo den älskar i .22, men jag vill ha en .177 isf pga att ingen valde det och för att see om AA sidospännaren jag har spar en sån med som den gör med farsans Tracker .22.
Jag har testat kanske -8 st då de är förekomande väldigt vanligt, de skjuter där inte jag vill utan att jag gör fel och då orkar jag inte längre när jag märker att den lever ett eget liv.
MEN ammoproblem kan vara det hela då de är klat överborrade och i princip 5.6mm
Tappladdningen kan vara sliten med givetvis då det är rätt vansinnigt med ett system där diabolen hoppar in i pipan.
Har aldrig behövt rendra loppet på min Tracker,finns ingen anledning när den skjuter så bra som den gör.Laddtappen ska man inte mixtra med om man vill behålla precisionen.Brorsan och jag köpte våra Trackers samtidigt (pre92) och båda skjuter suveränt med Defiants kulor.En droppe Ballistol på laddtappen då och då räcker för att Tracker ska bli en evighetsmaskin.Trycket är ganska hårt men även det är en träningssak att lära sig hantera.Blåneringen är en dröm.![]()
Hur drar ni ren pipan på tappladdare föresten? som bifråga, blir det att ta bort tappen helt enkelt då?
ozrage skrev:Jag är från 1984 och tror farshan har haft geväret hela tiden.
dagevert skrev:Avtrekkeren avslører ihvertfall litt, om det er en støpt/sintret avrundet er den av senere produksjon enn om det en den eldre typen avtrekker som er maskinert, og er rettere.
Callmenobody skrev:ozrage skrev:Jag är från 1984 och tror farshan har haft geväret hela tiden.
Värt att påpeka är ju att det där med licensfritt "pre-92" enbart gäller på första ägaren och att du måste ha varit minst 18år 1992. Så, i runda slängar ska du vara född -74 för att det ska gälla, förutsatt att den ger över 10J då.
ozrage skrev:Tack för infon! Då kanske det är bäst att säga att det fortfarande är farsans gevär.
ozrage skrev:Intressant.
Så enligt det är min den gamla? Den ser "rettere" ut?
dagevert skrev:Norsk...
Piore skrev:Geväret med den "räfflade" avtryckaren är äldre än det andra.
dagevert skrev:
Feil (fel, sejer ni på svenska?)
dagevert skrev:Den "raka", eller "rette", med glatt avrundet kontaktflate(yte) er den eldste. Den runde, med "räfflad kontakt-yte" er den nyere varianten.
Gammel type, webley vulcan(vulcan har samme avtrekkskonstruksjon som tracker, excel, c1, victor, hawk, osprey):
För att följa länken så måste du registera dig.
Piore skrev:Vad jag menar är att den räfflade avtryckaren sitter som original på Webley Tracker Deluxe som är tillverkade 1989 alltså "Pre92".Mitt är ett sådant och det har kaliber.22 Detta geväret har jag haft sedan det var nytt.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster