Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Skydaren skrev:Tack för snabbt svar! Den är köpt på 80-talet, så ingen licens då!
VictorJ skrev:Ja om den ger mer än 10j och du inte är första ägaren och köpte den senast -92 skulle mitt svar bli.
Bsa_Airsporter skrev:har han ägt det sen innan 92 så spelar de ingen roll om han e den 1000'e ägaren. fortfarande inget krav för honom :P
men sälj den efter 92 så är den ägaren tvungen att ha licens om den ger mer än 10J =)
Colaburken skrev:Säger bara permanent lån
Bert skrev:Ska till och köpa en Webely Tracker 22. Säljare säger att den är licensfri, har utgångshastighet på 185 ms. Någon som vet?
Henno3 skrev:Hamnar den >10j, 4 meter från mynning, så är det väl licens som gäller för ny ägare.
Bert skrev:Det dumma är att det är igentligen mitt gevär som jag lånade ut för säkert 20 år sedan. Han sålde det och nu la han näsan i vädret. Jag vet vem som har det och vill nu köpa det av honom.
Får leta efter mitt gamla kvitto.
soul skrev:Bert skrev:Det dumma är att det är igentligen mitt gevär som jag lånade ut för säkert 20 år sedan. Han sålde det och nu la han näsan i vädret. Jag vet vem som har det och vill nu köpa det av honom.
Får leta efter mitt gamla kvitto.
Ingen kan förväntas ha kvar kvittot från så länge sedan, så de lär lite på ditt ord om du var 18 -92 dvs.
Bert skrev:Jag var över 18 år, är 66 år i dag.
Nu är det väl så att polisen ska bevisa att jag inte ägde vapnet innan licenskravet. Kan ju inte vara jag som ska bevisa motsatsen.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster