Välkommen Gäst
Så här många skott sköt jag idag.
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Re: Så här många skott sköt jag idag.
75 st med Trackern. Den sätter en på prov. 

-

gubbe - Inlägg: 10480
- Tack utdelade: 3156 gång
Tackad: 1651 gånger i 826 inlägg - Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
- Luftvapen favorit: FX Royale FT
ca 250 JSB Exact 4.52 med HW 30 & 98.

www.plvk.se
----------------------------------------------------------
Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
-

Ulf - Inlägg: 3884
- Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg - Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
- Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär
Leopold skrev:
Nej det är jag som är sorry... jag råkade vara ute i fel tråd.Inte Dagens träningstavla det här!
Själv sköt jag 70 skott med Zorakin i kväll, provar litet olika kulor i varierande hastighet. Lutar åt att Meisterkugeln är vad den här pistolen gillar bäst, men på två pump istället för en-pumps jag oftast skjutit med.
Det är coolt, Leopold jag bjuder dig på en cyber
Det är lite svårare och stökigare att skjuta i en lägenhet och särskilt när sambon strosar runt mellan kökets längsta punkt och balkongdörren ( som då blir exakt 10 meter ) med fri sikte. Ska försöka ta med mig bössan till klubben och testa den där under riktiga förhållande och då ska jag publicera resultatet här
Du hade kul med Zorakin ser jag och eftersom jag har också den (light versionen 0.177cal ) då är det extra roligt att veta vilken ammo som passar den fina pickadollen. Jag brukar oftast göra en-pumps serier men min har fastnat två gånger utan någon anledning och den är pain in the a.. att få den att fungera så har jag låtit den vila nu ett tag. Jag får väl ta den med till klubben och testa den på 10m också och se hur den presterar.
- iSkytte
- Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg - Skytteklubb: Uddevalla SKG
- Luftvapen favorit: Weihrauch, Baikal
Gott iSkytte! Akta sambon det är förbaskat lätt hänt att man glömmer sig om man inte kan spärra av ordentligt.
Ang kulor så är det Meisterkugeln Pistol 0.45 g jag menar. Funkar fint på ett pump och snäppet vassare på två pump. Även H&N Finale Match Pistol på 0.49 g testades idag men de verkar sprida något mer i höjdled än Meisterkugeln alt. vara litet mer greppkänsliga med min Zoraki på två pump (ett pump blev inget bra alls med dessa, Meisterkugeln överlägsna).
Fast vapen är ju individer så det kan vara annat som gäller för din. Man får prova sig fram.
Ang detta att din pistol fastnat ibland, det har min gjort också vid ett tillfälle. Man pumpar men inget skott kan avlossas. Om det är samma som på min så var felet att den där delen i avtrycksmekanismen (hammaren?) bakom den blåa synliga packningen inte snäppte tillbaka vid laddning som den ska (ska producera ett hörbart klick halvvägs upp med manteln vid pumprörelsen), därför kunde inget skott avlossas. Lösningen är att olja upp litet så avtrycksmekanismen hakar upp som den ska och stannar i upphakat läge. Man kan använda symaskinsolja el liknande. Inga problem därefter.
Ang kulor så är det Meisterkugeln Pistol 0.45 g jag menar. Funkar fint på ett pump och snäppet vassare på två pump. Även H&N Finale Match Pistol på 0.49 g testades idag men de verkar sprida något mer i höjdled än Meisterkugeln alt. vara litet mer greppkänsliga med min Zoraki på två pump (ett pump blev inget bra alls med dessa, Meisterkugeln överlägsna).
Fast vapen är ju individer så det kan vara annat som gäller för din. Man får prova sig fram.
Ang detta att din pistol fastnat ibland, det har min gjort också vid ett tillfälle. Man pumpar men inget skott kan avlossas. Om det är samma som på min så var felet att den där delen i avtrycksmekanismen (hammaren?) bakom den blåa synliga packningen inte snäppte tillbaka vid laddning som den ska (ska producera ett hörbart klick halvvägs upp med manteln vid pumprörelsen), därför kunde inget skott avlossas. Lösningen är att olja upp litet så avtrycksmekanismen hakar upp som den ska och stannar i upphakat läge. Man kan använda symaskinsolja el liknande. Inga problem därefter.
-

Leopold - Inlägg: 12875
- Tack utdelade: 1811 gång
Tackad: 2024 gånger i 1065 inlägg - Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效
Leopold skrev:Gott iSkytte! Akta sambon det är förbaskat lätt hänt att man glömmer sig om man inte kan spärra av ordentligt.
Då blir det lite beställningar från Hurricane när löningen kommer och sen blir
Leopold skrev: Ang detta att din pistol fastnat ibland, det har min gjort också vid ett tillfälle. Man pumpar men inget skott kan avlossas. Om det är samma som på min så var felet att den där delen i avtrycksmekanismen (hammaren?) bakom den blåa synliga packningen inte snäppte tillbaka vid laddning som den ska (ska producera ett hörbart klick halvvägs upp med manteln vid pumprörelsen), därför kunde inget skott avlossas. Lösningen är att olja upp litet så avtrycksmekanismen hakar upp som den ska och stannar i upphakat läge. Man kan använda symaskinsolja el liknande. Inga problem därefter.
Exakt så som du beskriver gjorde min också och det var skitsvårt att stänga överdelen samt det gick inte att avfyra den. Jag plocka ner hela pistolen efter den andra stoppet och oljade upp det mesta samt sprutade lite olja i "hydrauliken" och sen dess har den fungerat tack o lov och jag hoppas att den förblir fungerande även i fortsättningen. Zorakin är för roligt för att vara utan när man en gång fått skjuta med den
- iSkytte
30 med AA och 70 med Theoben. Lite halvtaskiga resultat med AA så jag tog fram Theobenen.
Senast redigerad av Jazz 16 jan 2012, 16:45, redigerad totalt 1 gång.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
- Jazz
- Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg - Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
- Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp
drog fram 600'n idag o slaktade en brödrost med ett par (drygt 30) JSB predator kulor...
så arg så jag funderade på o slakta den med .338'an istället!
så arg så jag funderade på o slakta den med .338'an istället!
Senast redigerad av Bsa_Airsporter 16 jan 2012, 19:00, redigerad totalt 1 gång.

AA S400 Carbine .20 16J Nikon 4-16x42
AA S400 Classic .22 10J Nikon 4-16x42
AA TX200 HC .22 10J MTC 3-12x44
Bsa Airsporter S .177 16J MTC 10x44
FWB600 .177 7.9J sport dot
-

Bsa_Airsporter - Inlägg: 5229
- Tack utdelade: 46 gång
Tackad: 65 gånger i 65 inlägg - Luftvapen favorit: Air Arms S400 .20
-

Dudda - Inlägg: 1784
- Tack utdelade: 190 gång
Tackad: 96 gånger i 83 inlägg - Luftvapen favorit: Air Arms
Det blev runt 40 skott sittande och 25 skott stående i klubben 
- iSkytte
25 skott med FWB602...
10m diopterskytte...
tror det blev 47,47,48,49,49...
Var inte koncentrerad idag...
10m diopterskytte...
tror det blev 47,47,48,49,49...
Var inte koncentrerad idag...
- Frank69
- Tack utdelade: 900 gång
Tackad: 975 gånger i 541 inlägg
100 st med Trackern.
-

30 med 300s
- outcastkona
- Tack utdelade: 11 gång
Tackad: 35 gånger i 34 inlägg - Skytteklubb: Nacka sportskytte förening
- Luftvapen favorit: fwb 300S
40skott med A A S410.
25m stående u.st
och
25m sittande m.st
25m stående u.st
och
25m sittande m.st
- Frank69
- Tack utdelade: 900 gång
Tackad: 975 gånger i 541 inlägg
Hittills 40 med theobenen. Nu ska jag ner i källaren och se om jag kan köra lite stående skytte på kulfången i över 60 joule.
Får kanske bli en ny tur till Tobbe och köpa kulfång här i veckan
F.n Vad jag är less på årstiden
Blir så destruktiv 
Får kanske bli en ny tur till Tobbe och köpa kulfång här i veckan
F.n Vad jag är less på årstiden
- Jazz
Jag håller med dig, jag sköt sönder min gamla bilstereo bara för att jag ville ha sönder något. den va endå värdelös. Och detta resulterade i 33 JSB Exakt .25 med mitt FX Whisper
- Beangan
- Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg
60 st med FWBn.
Den tycker jag om.
Den tycker jag om.-

Ca 150 skott uppe hos Hurricane. Lite vind, lite kyla, lite mycket kläder. Men det gick rätt hyfsat men visst märks det att man tränar mindre på vintern. Görgen var med men vet inte om det gick bra eller dåligt för han för jag hörde bara en massa svordomar hela tiden. j..la bössa, jä..a sikte , blåser nått in i he..te, osv.

- Jazz
40st med Cyclonen.
Favoriten.
Favoriten.-

Jazz skrev:Ca 150 skott uppe hos Hurricane. Lite vind, lite kyla, lite mycket kläder. Men det gick rätt hyfsat men visst märks det att man tränar mindre på vintern. Görgen var med men vet inte om det gick bra eller dåligt för han för jag hörde bara en massa svordomar hela tiden. j..la bössa, jä..a sikte , blåser nått in i he..te, osv.
![]()
![]()
Hade Frank laddat Hn flattnos ?
Sköt in diana 25an idag med dogg match 60 st vilken notalgi tripp
- päran
- Tack utdelade: 206 gång
Tackad: 146 gånger i 102 inlägg - Skytteklubb: OSG.,åsjk
- Luftvapen favorit: Fx royal
Jazz skrev:Ca 150 skott uppe hos Hurricane. Lite vind, lite kyla, lite mycket kläder. Men det gick rätt hyfsat men visst märks det att man tränar mindre på vintern. Görgen var med men vet inte om det gick bra eller dåligt för han för jag hörde bara en massa svordomar hela tiden. j..la bössa, jä..a sikte , blåser nått in i he..te, osv.
![]()
![]()
Aha, så det var ni två som satt och matade på utanför? Tyckte väl att herrarna såg ut att veta vad de höll på med:)
Walther lgv .177
-

Dudda - Inlägg: 1784
- Tack utdelade: 190 gång
Tackad: 96 gånger i 83 inlägg - Luftvapen favorit: Air Arms
![]()
![]()
Nu glömde du ju att nämna att du hade problem att träffa vissa mål (dom svåra) innan du tog min bössa istället.

FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)

-

Görgen - Inlägg: 1785
- Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg - Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
- Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.
Görgen:
Dudda: Glöm nu inte Hurricane tröjan när du köper gevär. Han är lite snål med tröjorna.
Dudda: Glöm nu inte Hurricane tröjan när du köper gevär. Han är lite snål med tröjorna.
- Jazz
Jazz skrev:Görgen:![]()
![]()
Tobbe är nog lite återhållsam med tröjorna, som trogen kund borde man ju ha en för varje veckodag.
- Brytpipa
Tackad: 26 gånger i 22 inlägg - Skytteklubb: Björnstorp
- Luftvapen favorit: HW30 med Vortek PG-2
Nja sist jag fick tag på en tröja så fick jag betala 20,000kr för den. Men ok det var lyx erbjudande då det ingick ett gevär i det hela.
Jag är lite sur för detta då Görgen samtidigt köpte en tröja för 8,000.

Jag är lite sur för detta då Görgen samtidigt köpte en tröja för 8,000.
- Jazz
Jag fick tummen ur och pumpat geväret inatt så nu har jag matat ut 66 JSB Exakt på div grejer som jag ska slänga. kan ju inte slänga saker som ser ut att vara hela 
Vad är nu detta?? jag fick ingen tröja när jag köpte min whisper och alla tillbehör! Nu ska tobbe få! :D
Vad är nu detta?? jag fick ingen tröja när jag köpte min whisper och alla tillbehör! Nu ska tobbe få! :D
- Beangan
- Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg