Ditt senaste Inköp! (bilder)

Här är det forumlekar som gäller

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Ditt senaste Inköp! (bilder)

Inläggav Jazz 27 jan 2012, 21:11

Nä. Om jag ska köpa en fjäder så blir det en,FWB, HW , theoben, AA. eller.... Se själv, kan aldrig bestämma mig dessutom så är Diana 470 det snyggaste fjäder geväret. Nej, det blir pcp. Var faktiskt och kollade på en Daystate i dag och jag måste säga att den håller inte måttet. Hade ju en fundering på att komplettera min Theoben samling med Dystatemen som sagt den stämmer inte in på mina krav. Nu dyker det upp en Theoben till på måndag. Sedan tänkte jag snacka med BAR och köpa in ett par till, men får se?
:Thumbupp:

Affären hade inte heller fått paketen levererad
Senast redigerad av Jazz 27 jan 2012, 21:12, redigerad totalt 2 gånger.
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz

Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Inläggav Etienne 27 jan 2012, 21:25

... och jag kunde inte hålla mig...

På någon jävla italiensk köp/sälj-sida så får jag syn på en FAS ap604, som jag tidigare bestämt mig för att jag inte ville ha. Nej nej, inte slösa pengar på onödiga saker... Men just detta exemplar var faktiskt finfint och praktiskt taget helt oanvänt.
Avtryckaren sägs vara supergrym på dessa, och jag kan inte annat än hålla med. Helt klart den bästa avtryckaren på en pistol jag testat, kanske inte med stor marginal mot min Walther LPM1, men helt klart bättre.

(Återigen så ber jag om ursäkt för tråkiga kvällsbilder tagna med blixt.)
För att följa länken så måste du registera dig.

Användarvisningsbild
Etienne

Tack utdelade: 95 gång
Tackad: 273 gånger i 218 inlägg

Inläggav Jazz 27 jan 2012, 21:31

:Thumbupp: ser trevlig ut
Once a champ always a champ.
Se livet som en han hund: Går det inte att äta eller sätta på, så pissa på det och gå vidare.
Jazz

Tack utdelade: 66 gång
Tackad: 225 gånger i 181 inlägg
Skytteklubb: Kristianstad PK,HästvedaPK.Bjö
Luftvapen favorit: Theoben, Steyr Lp

Inläggav Etienne 27 jan 2012, 21:39

Jazz skrev::Thumbupp: ser trevlig ut

Dessutom måste jag säga att den här pistolen faktiskt är den som kan kommit bäst överens med rent "geometriskt". Den sitter otroligt bra i handen.
Jag har bara skjutit några tomma skott med den ikväll, men jag kan redan nu säga att det känns finfint!

Det är ju absolut inte en traditionell tävlingspistol i formatet. Den påminner egentligen om Zorakin väldigt mycket i kontruktionen.
Användarvisningsbild
Etienne

Inläggav Tomaz 28 jan 2012, 08:56

Etienne skrev:Den påminner egentligen om Zorakin väldigt mycket i kontruktionen.

Väldigt lik Gamo Compact, tycker jag... :o

Men självklart bättre på alla sätt försåss... :thumbupp:
Användarvisningsbild
Tomaz

Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Inläggav Etienne 28 jan 2012, 10:03

Tomaz skrev:
Etienne skrev:Den påminner egentligen om Zorakin väldigt mycket i kontruktionen.

Väldigt lik Gamo Compact, tycker jag... :o

Men självklart bättre på alla sätt försåss... :thumbupp:

Haha... Ja, och det är inte så svårt att vara det heller har jag förstått.
Har aldrig skjutit en själv, men jag har betraktat en på nära håll och redan där var det väl inte särskilt imponerande...
Användarvisningsbild
Etienne

Inläggav Etienne 28 jan 2012, 11:49

Hmm, efter att ha pillat lite mer på den så vet jag faktiskt inte om avtryckaren verkligen är bättre än på Walthern...

Den är i alla fall bättre än Zorakin, även om jag för tillfället har lättast att förutse när skottet går på just den pistolen, men det handlar ju mer om erfarenhet.
Jag vågar typ inte ändra inställningarna för avtryckaren på Zorakin. Jag har efter mycket pill fått till rätt parametrar för en mycket förutsägbar avfyrning, dock är ju resvägen fram till det läget helt klart i svampigaste laget, men när man väl är där så vet man var man har pistolen.
Senast redigerad av Etienne 28 jan 2012, 18:05, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Etienne

Inläggav Oden 28 jan 2012, 12:06

30Mbits/ Bredband,hoppas det räcker till telefoner,datorer mm mm.
Användarvisningsbild
Oden

Tack utdelade: 44 gång
Tackad: 68 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: Fjäder I Alla Väder

Inläggav Leopold 28 jan 2012, 13:04

Etienne skrev:Hmm, efter att ha pillat lite mer på den så vet jag faktiskt inte om avtryckaren verkligen är bättre än på Walthern...

Den är i alla fall bättre än Zorakin, även om jag för tillfället har lättast att förutse när skottet går på just den pistolen, men det handlar ju mer om erfarenhet.
Jag vågar typ inte inställningarna för avtryckaren på Zorakin. Jag har efter mycket pill fått till rätt parametrar för en mycket förutsägbar avfyrning, dock är ju resvägen fram till det läget helt klart i svampigaste lagen, men när man väl är där så vet man var man har pistolen.

Vet exakt vad du menar! Men på något lustigt vis så funkar det att vänja sig vid.

Ang AP604, grattis till den! Ser vantastiskt fin ut, ganska lågbyggd också vilket bör ge fin balans. Hur lång visirlinje har du på den och vilka avtrycksvikter kan ställas? Funderar på om den skulle funka bättre än Zorakin att simulera .22LR matchpistoler den dag jag ev. slitit ut min Zoraki för den kan knappast hålla i evigheter. Vad som behövs är ca 220 mm visirlinje och 1000 gram avtrycksvikt.
Användarvisningsbild
Leopold

Tack utdelade: 1808 gång
Tackad: 2001 gånger i 1056 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Inläggav iSkytte 28 jan 2012, 13:19

Den verkar vara en rolig picka och den är mycket lik Zorakin, grattis Etienne :thumbupp:

iSkytte

Tack utdelade: 6 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Skytteklubb: Uddevalla SKG
Luftvapen favorit: Weihrauch, Baikal

Inläggav norris 28 jan 2012, 14:52

ny lön så det blev en sväng till tacticalstore igår kom hem med ännu en bb gun, crosman 760 med div tillbehör

760:in spred för mycke i början och va väldigt tung pumpad ,pipförbandet satt löst och en droppe pellgunoil i pumpen så funka den bättre

man kan inte ha för stora krav på en plast bit med slätborrad pipa

fast det va ju inte därför jag åkte ner,hämtade 4st endels fästen som ja beställt
norris

Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 33 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: Piteå LuftVapen Klubb
Luftvapen favorit: Walther Lever Action

Inläggav Etienne 28 jan 2012, 18:42

Leopold skrev:Vet exakt vad du menar! Men på något lustigt vis så funkar det att vänja sig vid.

Ang AP604, grattis till den! Ser vantastiskt fin ut, ganska lågbyggd också vilket bör ge fin balans. Hur lång visirlinje har du på den och vilka avtrycksvikter kan ställas? Funderar på om den skulle funka bättre än Zorakin att simulera .22LR matchpistoler den dag jag ev. slitit ut min Zoraki för den kan knappast hålla i evigheter. Vad som behövs är ca 220 mm visirlinje och 1000 gram avtrycksvikt.

Jag får nog börja med att be om ursäkt för ett inlägg med mycket stavfel (har fixat det värsta nu). Jag var lite trött när jag skrev det, men efter att ha sovit middag ett par timmar så är jag nu lite klarar i huvudet. Det har varit lite för mycket övertid på jobbet de senaste veckorna...

Vad jag förstått så är det just för detta ändamål som den kom till. Enligt tillverkaren så ska AP604 ha byggs för att efterlika deras .22LR pistoler i utformning. Det är ju annars väldigt konstigt att köra in en LotharWalther-pipa på en pistol som inte har ett seriöst användningsområde.
Det verkar vara en rätt okänd pistol utanför Italien och England, men ändå rätt omtyckt när man väl kommer över en recension.

Visirlinjen är cirka 24 cm på AP604.

Den enda andra pistol som verkar ha liknande egenskaper är AirMatch 400 och 600. Både dessa och AP604 har en speciell förlängning till kornet som man kan bygga till på pistolen.
Användarvisningsbild
Etienne

Inläggav Etienne 29 jan 2012, 22:18

Etienne skrev:... och jag kunde inte hålla mig...

På någon jävla italiensk köp/sälj-sida så får jag syn på en FAS ap604, som jag tidigare bestämt mig för att jag inte ville ha. Nej nej, inte slösa pengar på onödiga saker... Men just detta exemplar var faktiskt finfint och praktiskt taget helt oanvänt.
Avtryckaren sägs vara supergrym på dessa, och jag kan inte annat än hålla med. Helt klart den bästa avtryckaren på en pistol jag testat, kanske inte med stor marginal mot min Walther LPM1, men helt klart bättre.

(Återigen så ber jag om ursäkt för tråkiga kvällsbilder tagna med blixt.)

Och nu har jag testat den på riktigt! Verkligen en trevlig pistol. Men ska ju inte ta den för en seriös tävlingspistol, för det är det ju inte. :)
(Det är inte precision som gör att den inte passar in i den här ligan, utan utformningen.)

Men som en riktigt seriös hobbypistol är den riktigt trevlig. Den sitter finfint i handen, avtrycket är trevligt, och det är inte så mycket till kraftansträngning att pumpa.

Detta är helt klart en pistol man kan ha kul med. Och på det personliga planet så måste jag säga att jag redan nu kan säga att jag kommer bättre överens med den här pistolen jämfört med Zorakin. :cheeRs:
Användarvisningsbild
Etienne

Inläggav Ulf 03 feb 2012, 17:19

Tech-Master clamp + Meinl splash :)
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------

Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf

Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Inläggav Pellegrini 03 feb 2012, 18:21

I dag kom ett paket med posten... :Thumbupp:
Lite att pyssla med i kylan i helgen!
Senast redigerad av Pellegrini 03 feb 2012, 18:56, redigerad totalt 1 gång.
Pellegrini

Tack utdelade: 699 gång
Tackad: 430 gånger i 140 inlägg

Inläggav Rammler 03 feb 2012, 18:27

AR1000MAGNUM och COMETA100 Fick var sin vortek pistongpackning, HW95an fick sig lite ammo och jag fick nånting att göra denna svinkalla helg :smt021 .

MAN SKA INTE DÖ NYFIKEN!!!

JAG HAR SLUTAT RÖKA, SMAKA SPRIT OCH LEVA SYNDIGT,
men jag ljuger fortfarande.
Rammler

Tack utdelade: 10 gång
Tackad: 5 gånger i 4 inlägg
Luftvapen favorit: Weihrauch HW95 / Zoraki HP-01

Inläggav derkaderb 03 feb 2012, 23:41

norris skrev:ny lön så det blev en sväng till tacticalstore igår kom hem med ännu en bb gun, crosman 760 med div tillbehör

760:in spred för mycke i början och va väldigt tung pumpad ,pipförbandet satt löst och en droppe pellgunoil i pumpen så funka den bättre

fast det va ju inte därför jag åkte ner,hämtade 4st endels fästen som ja beställt

En Crosman Pumpmaster 760! Vart köpte du den? Köpte min på Hobbex för ca15år sedan och den funkar än idag! Riktigt rolig bössa. Men skulle nog behöva ge den lite vård men kan nada om luftgevär så har du några tips på vad man kan göra med denna bössan?
derkaderb

Tack utdelade: 37 gång
Tackad: 18 gånger i 16 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300s

Inläggav norris 04 feb 2012, 14:33

derkaderb skrev:
norris skrev:ny lön så det blev en sväng till tacticalstore igår kom hem med ännu en bb gun, crosman 760 med div tillbehör

En Crosman Pumpmaster 760! Vart köpte du den? Köpte min på Hobbex för ca15år sedan och den funkar än idag! Riktigt rolig bössa. Men skulle nog behöva ge den lite vård men kan nada om luftgevär så har du några tips på vad man kan göra med denna bössan?

min är köpt på tacticalstore.se en nätbutik som ligger ca 4mil från mig,enligt instruktionsboken så ska det räcka med ettt par droppar crosman pellgunoil på lederna på pumpmekanismen och på pumppackningen om något skulle vara slitet vet jag inte om eller vart det finns delar

enda skilladen mellan våra bössor tror jag är att jag kan använda 5skotts mag till diaboler din får man ladda en och en
norris

Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 33 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: Piteå LuftVapen Klubb
Luftvapen favorit: Walther Lever Action

Inläggav derkaderb 04 feb 2012, 23:25

norris skrev:min är köpt på tacticalstore.se en nätbutik som ligger ca 4mil från mig,enligt instruktionsboken så ska det räcka med ettt par droppar crosman pellgunoil på lederna på pumpmekanismen och på pumppackningen om något skulle vara slitet vet jag inte om eller vart det finns delar

enda skilladen mellan våra bössor tror jag är att jag kan använda 5skotts mag till diaboler din får man ladda en och en

Har letat efter modellen och trodde den hade utgått helt. Riktigt smidig och rolig bössa är det. Om min skulle haverera så skulle jag tveklöst skaffa en till.

Det är som du säger att med min måste jag ladda diabloer en och en, medans rundkulor rymmer den 18 i snabbladdningsmagasinet och ca. 200 i förvaringsmagasinet.
Undra om man skulle kunna leka och göra något bonntrim på den :smt037 Den verkar lite invecklad så skulle nog inte våga skruva isär min då jag aldrig gjort det på något luftgevär tidigare.

Minns att jag var så grymt besviken på bössan när jag först fick den. Pumpade ju bara en gång och då kunde man ju se rundkulan flyga iväg och tyckte att dem utlovade 190m/s som det stod att den skulle ha var väldigt lite :) Så det blev inte mycket skjutande med den första året kan jag säga. Sen var det bara ren tur att jag pumpade innan jag lade i kulan en gång och kom på mig själv att jag gjorde det i fel ordning så jag pumpade en gång till efter jag lagt i en kula och när jag sköt så var det en jäkla skillnad, såg inte ens kulan då. Så provade att pumpa 3gånger denna gång, sen 4gånger och till slut 5gånger innan jag sköt och ojoj vad lycklig jag blev då :smt021
derkaderb

Inläggav WTSE 05 feb 2012, 00:12

derkaderb skrev:Sen var det bara ren tur att jag pumpade innan jag lade i kulan en gång och kom på mig själv att jag gjorde det i fel ordning så jag pumpade en gång till efter jag lagt i en kula och när jag sköt så var det en jäkla skillnad, såg inte ens kulan då. Så provade att pumpa 3gånger denna gång, sen 4gånger och till slut 5gånger innan jag sköt och ojoj vad lycklig jag blev då :smt021

Nä tänk vad mycket man kan missa genom att inte läsa manualen :mrgreen: Jag köpte en miniräknare med en jäkla massa funktioner och knappar och orkade inte att lära mig allt men den fanns en del funktioner jag inte tog nytta av medan jag löste matematiska uträkningar.
Användarvisningsbild
WTSE

Tack utdelade: 1 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: Ingen
Luftvapen favorit: SwissArms SA2, Crosman 2240

Inläggav Bsa_Airsporter 05 feb 2012, 22:55

I förra veckan fick man ÄNTLIGEN hem min nya blixt, tillsammans med en lånad blixt som jag ska skicka vidare till en polare efter lite skruvande. (den glappar lite)

Bild
AA S400 Carbine .20 16J Nikon 4-16x42
AA S400 Classic .22 10J Nikon 4-16x42
AA TX200 HC .22 10J MTC 3-12x44
Bsa Airsporter S .177 16J MTC 10x44
FWB600 .177 7.9J sport dot
Användarvisningsbild
Bsa_Airsporter

Tack utdelade: 46 gång
Tackad: 65 gånger i 65 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms S400 .20

Inläggav derkaderb 06 feb 2012, 00:40

WTSE skrev:
Nä tänk vad mycket man kan missa genom att inte läsa manualen :mrgreen: Jag köpte en miniräknare med en jäkla massa funktioner och knappar och orkade inte att lära mig allt men den fanns en del funktioner jag inte tog nytta av medan jag löste matematiska uträkningar.

Jag är väl typiskt svensk som vill spara tid och hoppar över manualen :lol:
Många gånger man gjort det sen sitter och svär för att det är fel på produkten. Senast var nu när jag köpte en CO2 Pistol Walther CPSport och inte kunde få ut magasinet då "knappen" redan var intryckt men inte gick ut. Satt med penna och försökte trycka på pluppen men inget hände. Sen kolla jag lite i manualen och där stod det man visst skulle trycka ner en annan grej :Thumbupp: Lite pinsamt.
derkaderb

Inläggav Don Tomaso 13 feb 2012, 15:10

Det här har jag beställt idag, Genzo Profsafe S7 Kompakt från Hylte lantmän

Air Arms S410 SL XTRA .177
FX Royale 200 .22
Hw 77K .22
CZ 455 SS Evolution .22LR
Padre i Hw 97 klubben
Buick Roadmaster Sedanet 1949
Corvette cab 92:a 350 LT1
Användarvisningsbild
Don Tomaso

Tack utdelade: 97 gång
Tackad: 45 gånger i 44 inlägg
Skytteklubb: VSKF, MSG
Luftvapen favorit: AA FTP900

Inläggav päran 13 feb 2012, 17:58

Don Tomaso skrev:Det här har jag beställt idag, Genzo Profsafe S7 Kompakt från Hylte lantmän

kanon när licenserna börjar rulla in :smt020
päran

Tack utdelade: 206 gång
Tackad: 146 gånger i 102 inlägg
Skytteklubb: OSG.,åsjk
Luftvapen favorit: Fx royal

Inläggav Gustav60 13 feb 2012, 19:43

Tänkte göra ett inköp av ammo och ev ett sikte. Skickade ett mail var till två av denna sidas sponsorer. Tänkte köpa av den som gav snabbast och vettigast svar. Man kan väl säga att det hittills är oavgjort, ingen har svarat :roll:
If I go forward, follow me! If I retreat, shoot me! And if I am killed, avenge me! Avenge me!"
- Napoleon Bonaparte
Användarvisningsbild
Gustav60

Tack utdelade: 5 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg

FöregåendeNästa

Återgå till Forum lekar & Forum fun