Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Flash skrev:
Ska göra en ny till våren som är lite mer avancerad, tänkte hitta någon form av tryckkännare, så man kan få en ljusindikering av något slag, vid en "eventuell" träff!
Jimmy85 skrev: Ville få blyet samlat
gubbe skrev:Jimmy85 skrev: Ville få blyet samlat
Rätt tänkt. Skjuter man mycket på ett ställe bör man absolut ordna någon form av kulfång.
Perfekt med både snurra och tavla dessutom.
pentti50 skrev:har gjort en täckplåt av mässing o en täckbricka till min ar 1000![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Flash skrev:Jag skrev detta tidigare i tråden:Flash skrev:
Ska göra en ny till våren som är lite mer avancerad, tänkte hitta någon form av tryckkännare, så man kan få en ljusindikering av något slag, vid en "eventuell" träff!
Och ny har jag en längre tid funderat på hur man skall bygga ett system som indikerar träff elektriskt.. alltså att man får en liten indikeringslampa som lyser vid en träff..
Satt och knåpade ihop en prototyp i det mytomspunna programmet "PAINT" och det slutade såhär:
Den lilla microbrytaren skall ge ström till ett relä, och reläet ger en hållkrets till sig själv genom en återställningsknapp, och samtidigt får en liten lampa till att lysa.
lampan kommer att lysa tills man släpper reläets hållkrets genom att trycka på återställningsknappen.
Har ritat ett schema som man måste vara proffessor i kvatfysik eller skaparen av schemat för att kunna läsa
Jimmy85 skrev:Byggde en liten holk till en kulfång o en hemma snickrad snurra. Ville få blyet samlat o lätta att samla ihop o tömma. O den verkar fungera iaf
Wallop skrev:Jimmy85 skrev:Byggde en liten holk till en kulfång o en hemma snickrad snurra. Ville få blyet samlat o lätta att samla ihop o tömma. O den verkar fungera iaf
Verkar bra, men får du inte studsar från kulfånget? Enligt min erfarenhet kan kulorna flyga tillbaka vilt när de träffar en oeftergivlig yta i rät vinkel.
Jimmy85 skrev:Wallop skrev:Jimmy85 skrev:Byggde en liten holk till en kulfång o en hemma snickrad snurra. Ville få blyet samlat o lätta att samla ihop o tömma. O den verkar fungera iaf
Verkar bra, men får du inte studsar från kulfånget? Enligt min erfarenhet kan kulorna flyga tillbaka vilt när de träffar en oeftergivlig yta i rät vinkel.
Än har det inte studsat ut något iaf. Men inte hunnit hårdtesta den än. Planerna är ju att hänga upp en plåt bakom de gula kulfånget. Hänga upp med 2 skruvar lr kedja så den ger med sig vid träff.
Brytpipa skrev:Flash skrev:Jag skrev detta tidigare i tråden:Flash skrev:
Och ny har jag en längre tid funderat på hur man skall bygga ett system som indikerar träff elektriskt.. alltså att man får en liten indikeringslampa som lyser vid en träff..
Satt och knåpade ihop en prototyp i det mytomspunna programmet "PAINT" och det slutade såhär:
Den lilla microbrytaren skall ge ström till ett relä, och reläet ger en hållkrets till sig själv genom en återställningsknapp, och samtidigt får en liten lampa till att lysa.
lampan kommer att lysa tills man släpper reläets hållkrets genom att trycka på återställningsknappen.
Har ritat ett schema som man måste vara proffessor i kvatfysik eller skaparen av schemat för att kunna läsa
Förslag: Kör med ytterligare en paddel som påverkar reset brytaren.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster