Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
fnz skrev:Hehe det där var väl inget, så här ser det ut när de är sönder
lennsu skrev:Zeke-cool har du också lyckats eller?
Wallop skrev:Där stod nämligen en nästan ny Klippo självgående gräsklippare, som nu fått allvarliga skador. Tre skott hade rikoschetterat mot kåpan och slitit sönder bränsletanken. Ett hade först gått igenom ett stag av 1,5 mm plåt och därefter krossat förgasaren. Ytterligare ett hade träffat startapparatens plastburk och slagit sönder den, så att hela returfjädern låg utringlad på golvet.
gubbe skrev:Wallop skrev:Där stod nämligen en nästan ny Klippo självgående gräsklippare, som nu fått allvarliga skador. Tre skott hade rikoschetterat mot kåpan och slitit sönder bränsletanken. Ett hade först gått igenom ett stag av 1,5 mm plåt och därefter krossat förgasaren. Ytterligare ett hade träffat startapparatens plastburk och slagit sönder den, så att hela returfjädern låg utringlad på golvet.
Kul att komma till reparatören med sådana skador.![]()
Min kronograf saknar en stor flis i bakre sensorn, fungerar dock.
Gustav60 skrev:mäter ni hastigheten vid målet?
Gustav60 skrev:Ursäkta en okunnig men, mäter ni hastigheten vid målet? I så fall fattar jag till slut hur ni kan skjuta sönder era kronografer.
Pellegrini skrev:Det finns nått som heter " Crony Displayskydd". Är det nån som vet om det funkar? Tänkte titta på d:o hos Tobbe i lördags, men det föll bort fullständigt när jag (väl) hittade till Böss-Mecca.
Görgen skrev:Pellegrini skrev:Det finns nått som heter " Crony Displayskydd". Är det nån som vet om det funkar? Tänkte titta på d:o hos Tobbe i lördags, men det föll bort fullständigt när jag (väl) hittade till Böss-Mecca.
Är det samma som jag sett bild på så är dom mest till för att skydda mot krutstänk och att det ska vara lätt att torka av för dom som skjuter med krutvapen .
Pellegrini skrev:Görgen skrev:Pellegrini skrev:Det finns nått som heter " Crony Displayskydd". Är det nån som vet om det funkar? Tänkte titta på d:o hos Tobbe i lördags, men det föll bort fullständigt när jag (väl) hittade till Böss-Mecca.
Är det samma som jag sett bild på så är dom mest till för att skydda mot krutstänk och att det ska vara lätt att torka av för dom som skjuter med krutvapen .
Inte en susning.. finns inte på bild- ska kollas upp, annars tänkte jag fixa till något själv, den här klubben känns lite för exclusiv för min ekonomi
![]()
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster