Välkommen Gäst
Val av co2 pistol
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
59 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
Eller köp en 2240 med en gång
Finns ju lite man kan göra med dom med
För att följa länken så måste du registera dig.
Finns ju lite man kan göra med dom med
- Nisse
- Tack utdelade: 26 gång
Tackad: 16 gånger i 9 inlägg - Skytteklubb: Onsala LGK
- Luftvapen favorit: FX Gladi8or
12mm c-c på 10m är grymt bra för en co2 plinker med magasin, skuter ju bättre än vad jag gjorde med min gamla s&w, kan man ju inte tröttna på i första taget
Senast redigerad av Cozmos 06 aug 2008, 20:32, redigerad totalt 1 gång.
- Cozmos
- Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
båda går på 1600kr att få hem om man orkar vänta 2 veckor på leverans För att följa länken så måste du registera dig.
rws c 225 kostar bara 1250kr med frakt, kan ju vara ett alternativ
rws c 225 kostar bara 1250kr med frakt, kan ju vara ett alternativ
- Cozmos
RWS C225 väger 1050gram, och det är rätt mycket, så stabil och krafigt byggd verkar den vara ju. Utgångshastighet på 120m/s, många skryter på den, efter att ha läst på google...
"Co2 pistol RWS C225, helt av metall! Blånerat.
En exakt kopia av den tysk polispistolen, tillverkad av RWS Dynamit Nobel, Troisdorf, Tyskland.
1050 gr, 2 x 10 skott-magasin. Räfflad pipa. 120 m/s, mycket precis!"
"Co2 pistol RWS C225, helt av metall! Blånerat.
En exakt kopia av den tysk polispistolen, tillverkad av RWS Dynamit Nobel, Troisdorf, Tyskland.
1050 gr, 2 x 10 skott-magasin. Räfflad pipa. 120 m/s, mycket precis!"
-

Luigi - Inlägg: 659
Tackad: 9 gånger i 8 inlägg
Så den kanske är ok??
jag gillade att den verkade vara kraftigt byggd antar att det är lite mera verklighetskänsla.
hur är det me delar tro till en sådan?
vågar man köpa en sådan?
är det någon som har beställt i från För att följa länken så måste du registera dig.är dom pålitliga)
jag gillade att den verkade vara kraftigt byggd antar att det är lite mera verklighetskänsla.
hur är det me delar tro till en sådan?
vågar man köpa en sådan?
är det någon som har beställt i från För att följa länken så måste du registera dig.är dom pålitliga)
- fullträff
fullträff skrev:är Walther Night Hawk samma pistol som Walther CP99?
Walther Nighthawk:
Walther CP99:
Det är nog samma pistol, bara att Nighthawk är en "Tactical" med rödpunktsikte osv.
Kan dock vara skillnad på prestandan mellan dom två...
-

Jag tycker du skall köpa RWS:en, kan aldrig skada med lite erfarenhet, dessutom är den ju inte i dyraste laget heller.
Du kan inte skjuta rundkulor med RWS:en, om det var det du menade? Den har ett trummagasin för 8st Diabolo kulor.
Du kan inte skjuta rundkulor med RWS:en, om det var det du menade? Den har ett trummagasin för 8st Diabolo kulor.
-

fullträff skrev:nä men jag ville ha en med diaboler pga jag tror de ger bättre precision
Du skriver lite osammanhängande, svårt att förstå vad du egentligen syftar på.
Diabolo-kulor ger i regel bättre precision, och RWS:en du tittat på skall skjutas enbart skjutas med Diabolo kulor.
-

fullträff skrev:fick se dom som tillverkar dena pistolen är Umarex är det bra??
Umarex tillverkar ett helt gäng olika CO2-pistoler som efterliknar halvautomatiska pistoler, men inuti är de egentligen double action revolvrar! Alla har i princip samma inre uppbyggnad, men jag har för mig att Nighthawk är double action only?
Nåväl, jag har en Umarex/Colt 1911 (samt även en riktig 1911) och den är helt OK. Dock kan man lika gärna vara utan double action eftersom trycket blir grymt tungt, det är mycket bättre att använda single action, d.v.s, spänna upp hanen före varje skott.
Även Umarex/S&W revolvrarna skall tydligen vara bra, men jag har inte testat någon (ännu).
PS. Jag köpte min Umarex/Colt 1911 från För att följa länken så måste du registera dig.
-

mikebike - Inlägg: 1232
- Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 53 gånger i 42 inlägg
det enda jag tycker är lite b med rws c225 är att den har fasta riktmedel, men det går ju att fila lite ifall det behövs
ja la vantarna på en gamo r77 6" med valnötskolv nästan snuskigt billigt, ska ta och lägga ut någon serie när jag fått den
ja la vantarna på en gamo r77 6" med valnötskolv nästan snuskigt billigt, ska ta och lägga ut någon serie när jag fått den
- Cozmos
Cozmos skrev:det enda jag tycker är lite b med rws c225 är att den har fasta riktmedel, men det går ju att fila lite ifall det behövs
Är det en sån som du köpt?
Jag tror nog inte du skall förvänta dej så mycket av den utom bra utsällningsobjekt.
-

okej den kanske inte samlar skotten lika bra som en tävlings puffra, men det förväntar jag mig inte heller.
men annars tycker jag den är helt ok, enkel att trimma, 15cm pipa justerbart sikte och valnötskolv, för 380kr inklusive frakt är det ett kap
men annars tycker jag den är helt ok, enkel att trimma, 15cm pipa justerbart sikte och valnötskolv, för 380kr inklusive frakt är det ett kap
- Cozmos
Cozmos skrev:okej den kanske inte samlar skotten lika bra som en tävlings puffra, men det förväntar jag mig inte heller.
380kr? Verkligen ett kap

-

59 inlägg
• Sida 2 av 3 • 1, 2, 3
likartade trådar