Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
msk skrev:Skulle det funka att delta med en FWB 603 och ett sikte med 12x förstoring?
Görgen skrev:Hur står den sig i tävling om man skulle få för sig att åka på en.
Tomaz skrev:
...
Allt handlar egentligen om att bedöma vart vinden driver iväg med diabolen innan den träffar tavlan, annars vore det ingen större konst att med fullt stöd hålla sig i tian...
POS skrev:Jag tror inte jag skjuter 75 tior i rad i helt vindstilla, prova själva får ni se.
Det är ju inte så lätt att få ihop 200 (10x20) på 10m inomhus och det här är 25 meter utomhus och många fler skott....
Leopold skrev:Tja det var ju Tomaz som sa det... vad vet lilla jag
outcastkona skrev:ja för mig så är det första gången så jag förväntar mig inga underverk, kommer vara glad om jag är innanför sen stora svarta ringen, men man måste prova för att lära, lite ont om banor när man bor i stanatt öva vid, kan inte tänka mig att det tar så lång tid innan farbror blå kommer om jag börjar springa runt i buskarna på baksidan med bössan.
POS skrev:outcastkona skrev:ja för mig så är det första gången så jag förväntar mig inga underverk, kommer vara glad om jag är innanför sen stora svarta ringen, men man måste prova för att lära, lite ont om banor när man bor i stanatt öva vid, kan inte tänka mig att det tar så lång tid innan farbror blå kommer om jag börjar springa runt i buskarna på baksidan med bössan.
Jag skjuter i trädgården, kollade bara upp i komunens lokala ordningsföreskrifterna att det inte var förbjudet, och ser till att sköta det snyggt, då ska det inte vara några problem.
gubbe skrev:POS skrev:Jag tror inte jag skjuter 75 tior i rad i helt vindstilla, prova själva får ni se.
Det är ju inte så lätt att få ihop 200 (10x20) på 10m inomhus och det här är 25 meter utomhus och många fler skott....
Du har helt rätt POS.
Larsson skrev:Och glöm inte pressen, PRESSEN!
Johnny FX skrev:Bland det viktigaste torde ju vara att verkligen skjuta in
Bössan på 25 meter inomhus,så man vet hundra att den
Tar verkligen mitt i.
Nog inte att rekommendera att skjuta in bössan på plats utomhus.
Eller finns det tillgång till plats med vindstilla på banan??
gubbe skrev:
Det kommer bli fruktansvärt det här, känner direkt hur pulsen stiger när jag ser
INBJUDAN Bänkskyttetävling i Laxå 12:e Maj.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst