Vapen: Verminator mk1 .22
Effekt: okänd, det är pådraget för mycket tror jag, drog mycket luft.
Ammo: JSB .22 16gr
Avstånd: sittande 25m
Sikte: ADCO Mirage rödpunkt
För att följa länken så måste du registera dig.Småsvårt med rödpunkt och trycket gillar jag inget vidare på ett
PCP.
Dock bättre rödpunkt än i förra fallet då den är mer rund och inte påverkas enormt av pllxfel.
Försökte stående med men fan jag har ränt fram och tillbaka idag så jag var alldeles skakig, de här är väldigt lätta fram då de har tanken bak så de väger noll käns det som fram så jag kunde inte sluta skaka och komma ner innan luften blev för låg, har ingen möjlighet att fylla då jag gav med fyllnippeln med Cyclonen, så det var bara att ge upp och gå hem för idag, men jag återkommer, bör gå att skjuta hyfsat stående om man är helt lugn och cool.
Man märker en lätt rekyl faktikst med denna, lyfter i pipan en aning.
Behöver
kronograf, det här är för mycklet luft den drar helt enkelt, ej normalt, jag bytte till japankit i den förut och kan inte mäta så det ställdes på måfå, ni vet så man inte ska göra.
Sköt faktikst bättre träffbilder med min gamla Ranchero(allt i svart på en lufgevärstavla de har mindre svart prick än denna) på 30m, fast det nöttes lite mer då också samma sikte dock.
Pricken är något mindre än det svarta området på 25m med RD30n täckte den det svarta.
Ett riktigt kikarsikte skulel vara bättre precisionsmässigt givetvis, man ser inte var man träffar alls utan att gå fram så man skjuter sina 5 och sen kollar man, dock vill jag nog ha den mer som plinker som är smidig tror jag trots fördelarna med förstoring som kommer an här.