Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
gubbe skrev:Tillverkat kanske är att ta i, mera typ utvecklat![]()
Åkte till Jula och inhandlade en saxdomkraft a 129 kr. Bockade till ett plattjärn för att lägga bössan i som jag skruvade fast uppe på domkraften. Klädde den med en remsa från ett liggunderlag som jag fäste med dubbelhäftande tejp.
Under skruvade jag fast en metallplatta som jag borrat och gängat tre hål till fötter. Tre punkter blir alltid stabilt.
Sen för att få bort glappet som finns från början har jag satt dit två fjädrar som "drar ihop" hela konstruktionen
Avslutade med ett handtag för att justera höjden. Nu känns den stabil och bra samt att den har ett stort omfång att höja och sänka.
För att följa länken så måste du registera dig.
Ett rejält bänkskytte stöd helt enkelt.
gubbe skrev:Tillverkat kanske är att ta i, mera typ utvecklat![]()
Åkte till Jula och inhandlade en saxdomkraft a 129 kr. Bockade till ett plattjärn för att lägga bössan i som jag skruvade fast uppe på domkraften. Klädde den med en remsa från ett liggunderlag som jag fäste med dubbelhäftande tejp.
Under skruvade jag fast en metallplatta som jag borrat och gängat tre hål till fötter. Tre punkter blir alltid stabilt.
Sen för att få bort glappet som finns från början har jag satt dit två fjädrar som "drar ihop" hela konstruktionen
Avslutade med ett handtag för att justera höjden. Nu känns den stabil och bra samt att den har ett stort omfång att höja och sänka.
Ett rejält bänkskytte stöd helt enkelt.
tankryttarn skrev:är inte så bra på svarven än, men hållas och tränar, denna gången har ja testat att svarva koniskt
gubbe skrev:tankryttarn skrev:är inte så bra på svarven än, men hållas och tränar, denna gången har ja testat att svarva koniskt
Ser jätte bra ut.![]()
Jag är glad om jag kan svarva rakt än så länge.
tankryttarn skrev:har svarvat mej en ny laddarm till min bam .22a
är inte så bra på svarven än, men hållas och tränar, denna gången har ja testat att svarva koniskt
tyckte de vart ganska snyggt med blandningen av färger alu mot mässing blir ganska rart
tankryttarn skrev:alltså en laddarm verison 2.0
Nitro skrev:Jag har tidigare spikat ihop stationära tavel mm. hållare men önskade en portabel som går att flytta till olika avstånd enkelt. För att hålla tavlorna på plats använder jag uppspänt murarsnöre och det har inte gått sönder än.
Men det finns säkert bättre lösningar.
Här finns även möjlighet att ställa upp sockerbitar eller burkar också.
Vill jag så kan här bli utrymme för ett 30 tal tavlor. Behöver jag har ett kulfång, så kan jag skruva på plywood på baksidan (behövs kanske dubbla eller tredubbla lager om man har värstingbössa, men för 10 J. så räcker det gott).
Hillman skrev:Jag fick en plåtbit över på jobbet...och fick en ide....kulfång och skjutbana i källaren![]()
En sticksåg fixade sågningen (kostade tre blad)
Det är tänkt att bli en ganska bred låda med 45 graders lutning på bakväggen för att tåla anslagen från pcp:n.
Den ska klara tre A4-blad på högkant samtidigt och kanske kompletteras med nåt självmarkerande också.
Har räknat med en stödkant nedtill och en uppvikt kant upptill för att fästa tavlorna med magnet eller fjäderklämmor.
Nu gäller det bara att kunna vika ihop den
Hillman skrev:Skulle vara skönt att få till nån slags ljuddämpning också. Funderar på att sätta in ett rundstål en bit från bakväggen så man kan skjuta in nån slags skiva som kan ligga löst och "fjädra" bakåt mot tex ett par silikonlister så den inte slår i plåten. Det räcker ju inte för att få den tyst men kulorna slår åtminstone inte direkt i plåten.
Tips på annan dämpning?
Rammler skrev:Armaflex med klister på ena sidan. Ventilations-firmor har sådant. Bättre dämpning finns nog inte. Finns i flera olika tjocklekar.
Beangan skrev:Hillman skrev:Skulle vara skönt att få till nån slags ljuddämpning också. Funderar på att sätta in ett rundstål en bit från bakväggen så man kan skjuta in nån slags skiva som kan ligga löst och "fjädra" bakåt mot tex ett par silikonlister så den inte slår i plåten. Det räcker ju inte för att få den tyst men kulorna slår åtminstone inte direkt i plåten.
Tips på annan dämpning?
Om du klistrar bitumengummi på utsidorna kommer det metalliska plinget försvinna till större del.
Hillman skrev:Rammler skrev:Armaflex med klister på ena sidan. Ventilations-firmor har sådant. Bättre dämpning finns nog inte. Finns i flera olika tjocklekar.
Jag har Armaflex i slangform på jobbet så jag vet vad det är men jag fick för mig att jag skulle skjuta sönder det direkt, måste testas, tack för tipset
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster