Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
outcastkona skrev:frank varför bytte du bakstycket ? skadade gängor ?
vad kostade en ny ?
Lista över tillverkningsdatum av FWB 150, 300, och 300S
Please be informed that the year of manufacture of your air rifle mod. 300 junior with serial number 374225 is 1992.
outcastkona skrev:frank varför bytte du bakstycket ? skadade gängor ? vad kostade en ny ?
Leopold skrev:Att jag kör med justerbart fäste istället beror mest på att jag skulle behövt shimsa upp litet väl mycket. Med siktet på max upp så träffade jag strax under tavlan om jag siktade mitt i på 10 meter.
Sedan får du räkna med att 7 meter ger en något låg träffpunkt i sig själv, derkaderb. Nollar du på 10 meter så kommer du att få ställa ner siktet ca 1 MOA men du ligger fortfarande bra i centrum på optiken. Din andra nolla kommer i så fall att ligga kring 25-30 meter med standardkulor vilket ger ett brett användbart avståndsintervall med bössan där man inte behöver kompensera mycket för kulbanan.
derkaderb skrev:Men ingen som hört om någon som skjutit "sönder" ett sikte med en 300? Hoppas ingen har så man kan slappna av lite
derkaderb skrev:Frank69: Precis sådär var det för mig också! Så fort man hade delen löst i handen så gick skruven in perfekt, men när det var dags att monteras och man tyckte man hade dem exakt hål i hål så ville den in snett. Skönt att höra man inte var ensam om detta iaf, kanske man vågar skruva isär bossen igen
Martin skrev:Har inte läst alla inlägg på sistone, men skall du slipa i en FWB300:a?! Varför?!
swetrekki skrev: Kolven är sliten, pipan är lätt rostig, men fan va bra den skjuter ändå
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster