Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Bsa_Airsporter skrev:Det är exakt samma sikte då jag köpte ett på Vildsvinsbutiken. det medföljer flippskydd, ett monofäste o duk till att göra rent linsen.
650kr e extremt billigt o jag rekomenderar att köpa det!
Brodholm skrev:Har tittat på ett kitt från skyddsjakt med ett Hawke Airmax 4-12x44PA och ett Bushnell 3-9x32PA.
lindfors skrev:Brodholm skrev:Har tittat på ett kitt från skyddsjakt med ett Hawke Airmax 4-12x44PA och ett Bushnell 3-9x32PA.
Dessa är väl AO sikten..? PA är sidoparallax och mig veterligen har dessa sikten inte det, utan man får ställa parallaxen genom att vrida framtill på kikarsiktet.
lindfors skrev:Brodholm skrev:Har tittat på ett kitt från skyddsjakt med ett Hawke Airmax 4-12x44PA och ett Bushnell 3-9x32PA.
Dessa är väl AO sikten..? PA är sidoparallax och mig veterligen har dessa sikten inte det, utan man får ställa parallaxen genom att vrida framtill på kikarsiktet.
Bsa_Airsporter skrev:lindfors skrev:Brodholm skrev:Har tittat på ett kitt från skyddsjakt med ett Hawke Airmax 4-12x44PA och ett Bushnell 3-9x32PA.
Jo visst är det demen även om det är på objektivet eller sidohjul så är det paralaxinställning på dom
![]()
Du får fäste med om du köper på Vildsvinjag anser att Gold Crownen e bättre än dom
Brodholm skrev:Bsa_Airsporter skrev:lindfors skrev:Brodholm skrev:Har tittat på ett kitt från skyddsjakt med ett Hawke Airmax 4-12x44PA och ett Bushnell 3-9x32PA.
Jo visst är det demen även om det är på objektivet eller sidohjul så är det paralaxinställning på dom
![]()
Du får fäste med om du köper på Vildsvinjag anser att Gold Crownen e bättre än dom
Så då duger alltså det fästet :D
Låter ju helt otroligt att man kan köpa en kikare för 650 kronor med fäste och allt som man gör för 1200 på andra sidor :D
Antar att det är samma fäste som ingår om man köper från tex huricane
Är det något annat man bör köpa nu när man ändå är i farten? Typ linsskydd eller något.
Bsa_Airsporter skrev:skillnaden är att det är lättare att ställa in på sidan men det är en smaksaken del gillar inte sidohjulet o en del gillar inte objektivskruvandet
raz0r skrev:Brodholm skrev:Bsa_Airsporter skrev:lindfors skrev:Brodholm skrev:Har tittat på ett kitt från skyddsjakt med ett Hawke Airmax 4-12x44PA och ett Bushnell 3-9x32PA.
![]()
Så då duger alltså det fästet :D
Låter ju helt otroligt att man kan köpa en kikare för 650 kronor med fäste och allt som man gör för 1200 på andra sidor :D
Antar att det är samma fäste som ingår om man köper från tex huricane
Är det något annat man bör köpa nu när man ändå är i farten? Typ linsskydd eller något.
Om du köper siktet så kan du väl lägga ut lite bilder sen? är väldigt nyfiken på samma sikte!
Bsa_Airsporter skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Så ser det ut på min Bsa Airsporter o det e lika välskjutande som fint
Bsa_Airsporter skrev:Du får testa dig fram med ammo för det varierar från gevär till gevär vad som går bäst![]()
ex: I min Bsa måste jag ha RWS Diabolo på 8.7gr o i min Diana måste jag ha Jsb Exakt 4.52mm annars går bössorna som ett hagel
raz0r skrev:Det enda som är liiite störande är att de inte är belyst, varför jag överväger att handla från Progunner...
edit: samt att det är ett 4x12 (16?)
Bsa_Airsporter skrev:Det passar fint på geväret eftersom fästena e gjorda för det siktetså de behöver han inte oroa sig för
det varierar tyvärr men jag kan säga att Jsb exakt är väldigt många vapen som gillar, men ammo du ska akta dig för är Gamo och Norica
har inte gått bra i någon bössa jag testat
Brodholm skrev:raz0r skrev:Det enda som är liiite störande är att de inte är belyst, varför jag överväger att handla från Progunner...
edit: samt att det är ett 4x12 (16?)
Tänker inte du på den här för 1395? ( För att följa länken så måste du registera dig. )
Vad är det för fördelar med belyst?
Jaja, men han ororar sig för att fästa fästet på geväret :D[/quote]Bsa_Airsporter skrev:
Brodholm skrev:Jaja, men han ororar sig för att fästa fästet på geväret :DBsa_Airsporter skrev:
Bsa_Airsporter skrev:Finns det skena för kikare så passar det, alla luftgevär jag vet om "utom berettas Co2 bössa" har 11mm Dovetail antingen urfräst i tuben eller som en bas man skruvar fasto på denna modell är det urfräst
så det passar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster