Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Mathias skrev:Till Nikko siktet så ingår fäste för smal skena,, kan det fungera???
Jag har läst att en del sikten har en tendens till att "skaka" loss & sedan förlora inställningarna,,
hur stor är chansen att det händer??
Tack Scratchninja för svaren
Mathias skrev:Jag ska göra en djuplodande undersökning imorgon på google.
Ännu ett stort tack
scratchninja skrev:Mathias skrev:Till Nikko siktet så ingår fäste för smal skena,, kan det fungera???
Jag har läst att en del sikten har en tendens till att "skaka" loss & sedan förlora inställningarna,,
hur stor är chansen att det händer??
Tack Scratchninja för svaren
Problemet med att kikarsikten går sönder på luftgevär är att det är en inverterad rekyl som går framåt istället för bakåt som på en krutbössa. Detta kan leda till att de förstörs om de inte är byggda för att klara detta. Om du läser om Hawkesiktena inne på progunner så står det att de är byggda för luftgevär och med 10års garanti dessutom så de skall med största sannolikhet hålla. Jag vet inte om Nikko sterling är byggda för detta. En anledning till att många har dem på PCP-gevär kan vara på grund utav att PCP-gevären är helt rekylfria och därmed så är det ingen risk att de skakar sönder samt att siktena är prisvära...Kolla och läs inne hos För att följa länken så måste du registera dig. eller Hurricane För att följa länken så måste du registera dig. och se om det står att de är luftgevärsbyggda vettja...jag vet inte riktigt
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst