Anonymous

Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Brodholm skrev:Var iväg till progunner idag och tittade lite. De hade inte fått hem hw50s (4,5) än i lager så jag var där och kollade 5,5 versionen av hw50 då är exakt lika i form osv. Hade tänkt att vänta tills 4,5 kom i lager men sen så fick jag syn på en hw97 och blev fast. Det hela slutade med att jag köpte en HW97k i 5.5 utförande![]()
Min polare köpte även en hw77.
Måste säga att den var bra mycket mer rejäl än en hw50. Kändes mer som en bössa än ett luftgevär, vilket jag gillar. Köpte även Nikko 4-16x42AO med sportsmatch one piece fästen.
Har inte hunnit skjuta in bössan än men det ska nog göras imorgon, och fy fan vad jag längtar![]()
Blev dyrare än vad jag hade tänkt mig men så blir det alltid. En hw50 kostar ca 2600 och en hw97 ca 4100. Sen kikare och fästen är inte billiga de heller...
Kan inte annat än rekommendera progunners. Han som hade butiken var mycket kunnig och gav en hel del bra tips samt ett bra pris. Så om ni har möjlighet så tycker jag att ni ska åka dit om det inte är allt för långt bort (gävle).
Du kommer absolut inte att bli missnöjd när du skjuter in din hw97k
Brodholm skrev:
Vill inte riktigt byta heller. Den ligger perfekt nu för mig i höjd. och med ett högt fäste måste jag nästan höja kolven
öberg skrev:Brodholm skrev:
Vill inte riktigt byta heller. Den ligger perfekt nu för mig i höjd. och med ett högt fäste måste jag nästan höja kolven
Med tanke på att ett luftgevär är elakare mot kikare och fäste än en 375 H&H magnum så skulle jag bytt till högre fästen.
Det är ju bättre att lägga på kolven lite och träffa än och ha en bössa som ändrar sig i träffläget. ( Tycker jag i alla fall)
öberg skrev:Omöjligt att svara på!
Det kan mycket väl vara så att det håller hela tiden, men jag skulle inte chansa!
Fast o andra sidan skulle det vara intressant o se om det funkar? Men sådan film är väl ganska så glatt i ytan?
Borde kunna glida i väg med tiden. Och man skall ju inte mord dra fästena för då kan ju tuben skadas.
If the vertical POI is more than two inches (50mm) below the aim point, you will need to
bring the POI up to meet the Point-of-Aim by raising the rear of the scope relative to the
front by packing the inside of the rear scope mount with a non-compressible, flexible
material. Most people use old film negative.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst