Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
scratchninja skrev:Ja det ar ju inget fel på den träffbilden! Snyggt skjutet!
Patrick skrev:Du scratch..... Du som bor i gbg har ingen ursäkt att inte ställa upp i onsala...![]()
scratchninja skrev:Denna serie var den bästa jag sköt av 3 serier a 20 skott. Jag använde mig av min relativt nya BSA Lightning .177 som är helt licensfri...vilket är skumt då det ändå sitter en ljuddämpare på
P.S Är det någon idé att ställa upp i Onsala över huvudtaget...eller behöver man äta några julgrötar till?
scratchninja skrev:riktigt snyggt skjutet!! Hur stor är den tavlan? Den ser ju inte riktigt ut som en luftgevärstavla men jag kan ha fel![]()
scratchninja skrev:Totat så är den lika stor som en luftgevärstavla 135 x 135 mm.
Största CC måttet på träffarna är 27mm.
wow 50 meter och med diopter. Grymt!
scratchninja skrev:med risk för att låta som en idiot så ställer jag frågan. 200 poäng är max alltså? Är det då 20 skott man skjuter? Men tavlan verkar ju ha en inre ring som om man följer poängen borde ge 11 poäng? Hur funkar det?
scratchninja skrev:Då tror jag att jag är med. Du sköt alltså som bäst 20 skott som alla var 10:or eller 10´:or...haha kan bara drömma om att prestera något sådant.
Om man räknar att en träff på älgfan ger 1 poäng så ligger jag på en 4,25 i medelsnitt om jag har räknat rätt (på min bästa serie) motsvarar då ca 170 poäng...lite att ta i kapp hehe
sköt du 193 poäng stående på 50 meter? själv ställer jag ut min "älg" på 10 meter och skjuter med x4 förstoring
scratchninja skrev:Stog och plinkade idag på lite olika tavelsorter. Har insett att jag nog måste toköva om jag inte skall komma sist i Onsala och få jumbosleven
Mina två bästa tavlor blev dessa
Avstånd: 10 meter
Skjutställning: Stående utan stöd
Bössa: 10 joule BSA Lightning .177
Ammuntion: H&N Final Match
Kikarsikte: Hawke x4 Pro HD (tror jag det heter)
Att skjuta bambi var kul men svårt! träffytan är bara 2,5cm i diamter. Var lite småförbannad att jag inte lyckades träffa alla 10 skotten utan bara 9, trots att jag sköt säkert 5 serier som varierade mellan 8-9 träffar. Men inget är ju kul om det är enkelt hehe, jag får helt enkelt öva mer
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster