gubbe skrev:Fem skott i varje prick även om det inte ser så ut.
Ser skitbra ut som vanligt.
Drog igång litet bänkskytteträning idag inför drabbningen den 29:e. Blåste tyvärr som tusan idag åt alla håll, byigt och helt oförutsägbart men jag siktade i mitten och hoppades på det bästa. Fixar inte mer än 18 meter på tomten så det fick det bli då.
Bössor: FWB300sU de första tre, sedan HW30sL för resterande.
Sikte: Centerpoint 4-16x40 @ 16x
Ammo: JSB Exact Heavy 4.52, bössorna har ganska identisk E0 med den kulan på drygt 9.5
Joule.
18 meter sittande med frontstöd, 5 skott per deltavla.
För att följa länken så måste du registera dig.Trots blåsten blev det hyfsade tre/fyrklövrar med fwb300 de första tavlorna, såg ingen mening med att fortsätta med den bössan för vädret var för dåligt för vidare fintrimning. Fortsatte med hw30s, höll ihop bra och jag testade litet olika grepp, hårt, fast, följsamt. Efter en del spridande utsvävningar - kolla med det fasta björngreppet på deltavla 8 - så hittade jag rätta följsamma greppet på tavla 9 och 10, riktigt fina små treklövrar blev det eller hur.
Att träffläget på fwb300 är litet åt fanders beror på att den skulle föreställa vara inskjuten mitt i på 25 meter... knappt jag kan tro det när jag ser den sneda träffbilden men jag pillar inte med det förrän jag får skjuta på 25 m igen. Kanhända donkade jag i siktet litet väl hårt i bildörren sist det begav sig vi får se...