Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Jazz skrev:Nu är min uppgift att börja ta emot anmälningar till denna kurs som är en en dags kurs som förhoppningsvis kommer hållas på skyttegården. Så fundera igenom detta och skicka ett Pm till mig om ni är intresserade. Kurserna är endast för medlemmar i klubben. Men det går bra att anmäla medlemskap och sedan anmäla till kursen.
Pellegrini skrev:Görgen skrev:Det kan ju inte vara lätt att ha en arbetsgivare som inte förstår en sådan naturlig sak som att skyttet måste ha förtur över allt annat. :
Nä, man har ett helvete..skämt åsido, på vinterhalvåret måste vi vara minst 4 mans bemanning ( drift/säkerhet/osv) och just den helgen är det redan en som tagit ledigt för utlandsresa. Skulle ev vara OM jag lyckas byta pass med nån annan, så det är inte helkört, men ser inte spec ljust ut
Men datumet är ju inte spikat än, och det kommer kanske fler möjligheter framöver..
Men å andra sidan har jag plats till uppåt 90 meters skytte, inomhus, på kneget ( om nätter/ helger) - slå det om ni kan!
Leopold skrev:Fan... Borde varit med idag. 44 magnum är maffigt men .50 har jag aldrig pangat med måste vara helt bisarrt kul! Annars är min favorit .357 magnum, extremt skjutbart i snabbserieskytte med god precision.
Sniperace skrev:jag kan ställa upp med min ynkliga 357mag lite då och då om så önskas. Bara jsg blit tillfrågad någon dag innsn
Jazz skrev:Nja vi skulle bygga nya hållare för Grovpistol och PPC. Sedan är det ju klart att vi behöver en running target bana. Det där med levade grisar som Görgen drar över banan funkar inte riktig.
![]()
![]()
Görgen skrev:Trots ett ruskväder med mest regn så lika trevligt som vanligt.![]()
Först luftskytte på 50 meter samt lite 22lr diopter skytte.
För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig.
Diverse mål på 50 meter och som synes även pepparkorn, som jag träffade oftare än jag trodde jag skulle göra på 50 meter.
För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig.
Sen ner till 25 meters banan där det bland annat tränades lite inför nästa helg, samt skytte på diverse mål inklusive pepparkorn som sköts bort i rätt snabb takt.
För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig.
bjosse skrev:Det ska bli väldigt trevlig att träffa er igen nästa lördag på bänkskyttetävlingen. Får bli veckans cliffhanger
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster