Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
viggen skrev:jo, fast inte i sverige, i turkiet och vissa andra länder är det fri utgångshastighet på luftvapen, när bössorna kommer till sverige sätts annan fjäder i. innan jag smorde min gjorde den 198m/s
viggen skrev:jag skar ut en bit av en gummimatta och limmde fast framfor kolven, och sen smorde jag in hela altet. nastan allt twang forsvann. so bossan e riktigt trevlig nu, skjuter riktigt bra serier satte 10 kulor inom en femkrona storlek pa 15mobs! skriver pa en norsk dator darav den konsstiga stavningen
fullträff skrev:Finns fjäder till den för ca 300-400kr så får den utgångshastighet upp till 380m/s
nja, i cylindern där kolven slår emot, man får va jävligt noga med att borra upp ett bra lufthål, så man får luft på kulan
viggen skrev:
nja, i cylindern där kolven slår emot, man får va jävligt noga med att borra upp ett bra lufthål, så man får luft på kulan
kamilenski skrev:viggen skrev:
Varför skulle man borra upp lufthålet? Ammo kan "ramla" ner i cylindern. Kolven kommer att slå somm attan i cylindern? Om det vare lämpligt, hade Turkarna gjort så från början. Eller har jag missat nåt?
pio skrev:kamilenski skrev:viggen skrev:
Varför skulle man borra upp lufthålet? Ammo kan "ramla" ner i cylindern. Kolven kommer att slå somm attan i cylindern? Om det vare lämpligt, hade Turkarna gjort så från början. Eller har jag missat nåt?
Som jag förstod det så har han lagt en gummibit där och det är i den han har borrat lufthålet...
Jonas skrev:På min hatsan 125 cal25 så är lufthålet till pipan bara 4.5mm bör ju gå att ta upp till 5.5mm
viggen skrev:...det är då styrningarna till fjädern som är för långa och "krockar" med varandra så utväxlingen ppå avtryckaren andras. vi slipade ner dem och satte ihop bössan, vi trodde fan inte de var sant. avtrycket blev hur bra som helst! så alla som har hatsan 125 gör som jag, du får en helt ny bössa!!!
Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster