Gevär i 1000-2000 kr klassen

I denna kategori talas det om luftvapen i form av fjäder & gasfjäder drivna luftgevär

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Inläggav scratch 29 aug 2008, 00:09

inge här som förespråkar BSA? Min lightning är jag jätte nöjd med även om den kan sparka lite för mycket, men nu har jag införskaffat nytt fett från Hurricane så den skall väl lugna sig lite. Sedan är ju avtrycket kanske inte helt super men efter att jag vridit upp den lite med insexen så tycker jag den funkar helt ok. IOF en lite högre prisklass 3500 pix, men jag fick den för 2500 hehe :-P
Användarvisningsbild
scratch

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 38 gånger i 34 inlägg

Inläggav Superbee 29 aug 2008, 05:02

G0LI4T skrev:
med hatsan 125an va de omöjlogt att träffa där man sikta, hade man tur fick man in 5 skott på en enkrona på 10 meter .

Min 125a skjuter jag med fx 5.52mm, då jag har fri bana på landet upp till 100 meter har jag faktist skjutit på upp till 60 meters (uppmätt med jättelångt måttband...) håll med min 10J 5.5a, då träffar man såklart inte mer än ett kulfång med nöd och näppe(sköt faktist stående, tro det eller ej...), vilket snarare beror på att den är 10J, skit bakom spakarna samt man får skjuta 4 kulfång över, än att det står just hatsan på bössan, upp till 30 meter så känner jag att precisionen är helt klart godkänd trots att den är endast 10J(och ett billigt lekgevär :-) )

På 15 meter(uppmätt) skjuter jag sittandes vid bord lätt 5 skott inom en 50öring, har t.om. skjutit 5 skott serier där 2 av 5 skott varit så nära äkta hål i hål man kan komma, tro det eller ej, jag har ingen anledning att sitta o ljuga på ett forum, dessutom så är ju en sådan serie knappast något märkvärdigt med en FWB 300s, så egenprecisionen med fx kulorna i just mitt exemplar får jag nog påstå är ruskigt bra jämfört med vad andra hatsanägare upplever, däremot med milbro TR och jet så skjuter den gräsligt dåligt! träffar knappt kulfånget på 10 meter!

Avtrycket håller jag med om, det är faktist rent utav gräsligt när man lyfter upp geväret ur lådan, trots att det blir något bättre med tiden lämnar det mycket kvar att önska!

Som jag skrev tidigare, vill man ha en bra bössa för 2000kr så är det HW 30 alla dagar i veckan, men vill man utmana sig själv så är hatsanen rolig faktist :)
Jag sitter ju inte och säger dessa saker om hatsan för att jag vill att alla i världen ska köpa deras gevär, utan detta är faktist hur jag upplever mitt exemplar, men den människa som tror att de ska kunna ställa upp i OS med en bössa för 2000 kr får nog tänka om lite :-) (Vill man promt det så verkar det som att man bör ställa upp med en hw 30)

Man kan ju faktist ha fler gevär än 1 dessutom :twisted:
/Han som börjar bli ruskigt köpsugen på ett hw30!
Användarvisningsbild
Superbee

Tack utdelade: 67 gång
Tackad: 62 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: N/a
Luftvapen favorit: Air Arms TX200HC

Inläggav öberg 29 aug 2008, 05:50

Smak och tycke + användningsområde är ju olika hos oss alla.
Tror inte någon är ute efter och såga ett märke bara för sakens skull. Tycker man att en märke är kass så betyder det inte att vi tycker alla som har det är korkade. :-)
jag har bara provat ett Hatsan och instämmer vad Jonas skriver i sin salutråd här på forumet :lol:
Hw 50 och 30 är mycket bössa för pengarna!
Användarvisningsbild
öberg

Tack utdelade: 42 gång
Tackad: 64 gånger i 43 inlägg
Skytteklubb: Ljsk
Luftvapen favorit: G-sor Light

Inläggav Daniel 29 aug 2008, 14:34

Jag måste ändå rycka in och säga att min hatsan 135 som är såld nu, iallfall sköt hyffsat på 10 till 20 m , finns träffbilder under recensioner, däremot gick det inte att hitta av så mkt på 30 m håll varför fattar jag inte
Användarvisningsbild
Daniel

Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Inläggav G0LI4T 29 aug 2008, 15:31

För att återgå till ämnet kanske vi ska hålla oss till bössor under 2000 .-, som Calle_ frågade efter.
Bild
G0LI4T

Tack utdelade: 15 gång
Tackad: 70 gånger i 44 inlägg

Inläggav Calle_ 29 aug 2008, 15:51

Tack för alla svar, är verkligen sugen på en HW30 eller en beggad HW50.
Calle_

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg

Föregående

Återgå till Luftgevär (Fjäder & Gasfjäder)

| | |likartade trådar| | |