Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
losdrivare skrev:Här är strängen.
RoLig skrev:Kan det vara läge att minska förspänningen något.....+att eventuellt öka flödet en liten liten aning..? Ser ju att hastigheten börjar falla sakta, redan efter 5 diaboler...
Om du nu inte har tänkt att köra med ett högre starttryck?
Offshore skrev:Du kan ju alltid införskaffa en regulator så får du jämna serier.
Jazz skrev:svårt att få en bössa jämn i 10 joule utan en regulator. Oftast eller alltid måste man ta bort det höga trycket. Däremot med en reg kan du utan vidare pumpa till 250 bar och då få ut en hiskelig mängd med skott. En regulator är aldrig fel särskilt när man håller på med låg effekt.
losdrivare skrev:RoLig skrev:Kan det vara läge att minska förspänningen något.....+att eventuellt öka flödet en liten liten aning..? Ser ju att hastigheten börjar falla sakta, redan efter 5 diaboler...
Om du nu inte har tänkt att köra med ett högre starttryck?
Tack för tips och råd! Jag är nybörjare på detta och provar mig fram genom mer eller mindre kvalificerade gissningar.Visst är det hammarfjäderns förspänning du menar?
Vill helst ha de jämna skotten så lågt i tryckregistret som möjligt så det blir enkelt att pumpa!
Silwer skrev:Har du en bra bild med hela systemet ihopsatt utan stock och kanske en närbild på blockets form?
Mycket halvluddigt hittar jag på nätet eller filmer när de fipplar med dem, men det säger inget om dimensioner och är ofokuserat osv.
Försöker få en uppfattning om hur det ser ut då jag kanske isf sänker ett system i en helt annan stock, därav undringen.
Ombygda FX är inte ovanligt då vi ju haft så många i Sverige länge, men Hatsan är inte vanligt.
losdrivare skrev: 54 registrerade skott inom 6 mps skillnad eller 47 st inom 4 mps.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster