Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
tankryttarn skrev:sen har ja ett annat bekymmer med på min, ja måste bygga om orings-spåret på laddarpinnen, de är för grunt så oringen funkar typ ett 100tal skott sen är den rätt sleten, de känner man med tummen om man håller den i närheten av laddluckan, det puffar till där. och då är det oringsbytes dags. Och nej, pipan är fint avgradad och konisk så de river inget där när man skjuter in kulan i pipan, hur som helst är det väldans irriterande
losdrivare skrev:Resutatet blev en försämring.
losdrivare skrev: Detta ger iofs 74 st skott inom 2 mps spridning från 210 till 165 bar,
gubbe skrev:losdrivare skrev:Resutatet blev en försämring.losdrivare skrev: Detta ger iofs 74 st skott inom 2 mps spridning från 210 till 165 bar,
Retas du med oss...........
losdrivare skrev:Dvs. testa samma förutsättningar som i sträng 8 fast med den nu något lättare hammaren, vilket borde ge lite mer förspänning. Dessutom hamnar de jämna skotten då i ett mer lättpumpat område i tryckregistret. Tänker jag fel?
gubbe skrev:losdrivare skrev:Dvs. testa samma förutsättningar som i sträng 8 fast med den nu något lättare hammaren, vilket borde ge lite mer förspänning. Dessutom hamnar de jämna skotten då i ett mer lättpumpat område i tryckregistret. Tänker jag fel?
Inte en aning, men om jag känner dig rätt så vet vi/du snart.
Jazz skrev:Jag är emot alla former av fjäder på ventilen då det stör självregleringen. Istället för en kraftig fjäder kan man säga att en större ventil skulle göra samma nytta. Men jag håller bara på med fullfart så jag vet inte vad son händer där nere i effekt. Jag anser med att transferporten skall vara samma som inner diametern som pipan. Vapnet skall ha en så kort luftpuff som det bara är möjligt tidigt i cykeln. Men som sagt jag vet inte vad som händer. Jag vet att på gamla cykloner tog man helt bort hammar vikten när man sköt i 10 joule.
Kul med vad du håller på med.![]()
Jazz skrev:Mycket bra
losdrivare skrev:Det här får nog duga.
gubbe skrev:losdrivare skrev:Det här får nog duga.
Kan jag skicka min bössa till dig, vill också ha 2m spridning.
stoorn skrev:Oj vilket jobb du har lagt ner på bössan! Man känner sig hedrad som fått provskjuta detta underverk.
losdrivare skrev: som kunde svarva en riktig 11-graders precisionskröning på pipan
losdrivare skrev: tvärtom finns där en stygg och vass kant som o-ringen passerar fram och åter vid varje laddning.
Återgå till Tuning - Service - Reparationer - Custom
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster