Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Beangan skrev: den
Beangan skrev:Ett styck pelarborr av kinakvalite
daskapitan skrev:Svarvade till en 1/2"UNF adapter
Beangan skrev:
Ska göras gängor närmast hamstern, så jag kan göra en "hylsa/mutter" att skruva ner mot hamstern så den inte kan vinkla sig. Men nu va rostfritt slut, så det får vänta tills mer kommer hem.
Hillman skrev:Det är tufft att gå in efter Beangan men jag tar mod till mig och lägger upp en hemkörd kopia av en självmarkerande och självåterställande manick som jag sett hos div. handlare på nätet.
Skjut de sex målen och återställ med ett skott på den röda kvadraten högst upp.
0 kr är biligare och roligare än att beställa![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Ganska lätt att tillverka själv. Den här är gjord av lite rundstål, rörstumpar plattjärnsbitar och stora brickor.
gubbe skrev:Jag har ett tag funderat på om det inte ska gå att tillverka ett fallmål som tål 45 joule eller mer . Helst ska det fungera även vid typ 5 joule.
Med andra ord ett mål som alla kan skjuta på.
Så igår när jag var ledig så skruvade jag ihop den här mojängen. Har skjutit med Diana 5 och givetvis Cyclonen och vid träff faller den klockrent. Det här är ju bara en prototyp som antagligen går att förbättra ytterligare. "Råttan" tex har jag bara satt dit för att få lite FT känsla. Själva målfiguren kan man välja vad man vill, man skruvar helt enkel fast den på mekanismen som består av ett 5 mm tjockt plattjärn.
Ska testa mer givetvis men än så länge verkar det hoppfullt.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster