Ibland ska man ju ha lite tur, sambon fick tag på en verkstad som kunde ta in bilen häromdagen och nu ska den vara klar ska hämta den imorgon, så det blir kanske lite skytte på lördag ändå
Gevär AA TX200 HC + Hawke Eclipse 4-16x50 Gamo Cadet Delta
Har fullt upp, så det blir inget skytte för mig i morgon. Klä på er ordentligt... -3grader vind 5-8m/s, så det river nog ordentligt i skinnet. Hoppas ni får en riktigt trevlig dag på banan!
Tyvärr lutar det åt att även jag får hoppa över skyttet imorgon.. inte pga bilen som jag trodde, men jag ska ju till min kära mor imorgon och fira jul med familjen.. jag hade helt blandat ihop dagarna. Så det blir lite tajt med tid om jag ska inom Mörrum också innan
Hur blir det på tisdag förresten?
Jag hoppas att ni får en mycket trevlig dag imorgon så hoppas jag vi ses på tisdag! Ska försöka medbringa lite kakor då, vi har bakat 80-90 biskvier ikväll och jag tror nästan att det kan bli några över tills dess
Skytte under lördagen 12-12-22 Bitvis ett miserabelt väder trots detta deltog 4 även om den fjärde var fyrbent. Bifogar en tavla med träffbild från päran, övrigas skulle förmodligen uppfattas som skryt därför avstår jag att visa dessa. Intresserade kan troligen delta i skytte på tisdag juldagen päran lovade att informera om när och så vidare. En god jul till alla skytteintresserade. bojoFör att följa länken så måste du registera dig.
Jo idag var rena s-k bitvis med snöfall på tvären men de var inte så kallt iallefall o umgänget värmde Det är bestämt att det blir skytte på kvällen 18.00 men vi får se om vi är där på eftermiddagen o skjuter på 50m som idag återkommer om det
Helt rätt AT44? Avstånd 50m. Under dagen inmundigas te köttsoppa samt en del kaffe. Det diskuterades även en del om kommande tävlingar, under 2013 men detta återkommer vi längre fram om.För att följa länken så måste du registera dig.
Finns det möjlighet att dra igång ft tävling på den banan? Det hade varit skoj om vi här nere i söder kunde fått igång lite sådana tävlingar på våra olika banor.
SM BR 2013 25m 10J - Brons 50m 10J - Brons SM BR 2014 25m 10J - Silver SM FT 2016 10J Guld SM BR 2017 16J Guld
Alla grund förutsättningar finns för FT tävlingar runt anläggningen som är komplett för ändamålet , det finns ett bara och det är att vi skyndar långsamt
Det är skytte tis 25/12 från 13.00-13.30 och framåt (utomhus) sen inomhus på 10m . medtag gärna matsäck finns kök om ni vill laga nåt gott , äter gärna dock inte julmat
Det blåste lite väl mycket för att det skulle vara riktigt kul idag. Fick iaf smälla iväg lite skott sen att de satt över hela tavlan gjorde inte så mycket.
"En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket." Nalle Puh
FX Cyklone .22 ; FX Royal 400 .22 ; FX Biathlon 4,5 ; HW 97 K .20
Vinden mojnade sen ner till ca 4ms då gick de o skjuta vettigt , så vi var i allefall 6st o besökte banan idag roligast för dagen var kims nya skjutmål - plåtankor en ära att skjuta i huvet
ha ha ja det gick utmärkt att skjuta på den . det var en allmänt trevlig dag på banan och inne. Nu vill jag att tiden ska gå lite snabbare så att jag kan köra bössan i fullfart med och se vad den går för
Efter överläggning med boysen så har vi skytte på lördag 29/12 från 10.00 och framåt , blir det för dåligt så flyttar vi inomhus Du får gärna komma på besök jazz Zorro kommer inte denna lördag men dyker upp på tisdag