Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Pellegrini skrev:Me LikeKorv är gott!
Sir Ville skrev:Nitro skrev:Jag vågar påstå att korv är underskattad mat
Med Tollarps extra stark senap så är korv rena gourmet - mat ! Hur "gammal" ska man vara för att bli intagen i denna tråd för gamlingar ? Räcker det om man är född på det glada sextiotalet ??
TheFoes skrev:Pellegrini är väl korvmästarn?
Pellegrini skrev:TheFoes skrev:Pellegrini är väl korvmästarn?
Det måste vi väl iaf i jämlikhetens namn utse den äldste till ( Även om du höll på/gjorde bort dig /så det räcker för hela året, sist vi sågs)....
bjosse skrev:Sir Ville skrev:Nitro skrev:Jag vågar påstå att korv är underskattad mat
Med Tollarps extra stark senap så är korv rena gourmet - mat ! Hur "gammal" ska man vara för att bli intagen i denna tråd för gamlingar ? Räcker det om man är född på det glada sextiotalet ??
Nu är det ju så att det finns även skytte- och snackkriterier. Men det gick ju bra på banan idag med de två kriterierna, ovana med mitt tryck till trots
Etienne skrev:Så, vilken är den bästa korven om man får fråga?
(Bland de kommersiellt tillgängliga på ICA/Coop/Willys/mfl.)
Man kan ju tänka sig att det finns en grillad-kategori och en kok-kategori.
I kok-fältet så tycker jag att Bullens Pilsnerkorv är tipp-topp som kok-korv! Perfekt att till och med ha hemma i skafferiet, om lusten faller på.
Grillkorv är dock svårare tycker jag. Finns inga vettiga standardsorter i rätt format om man ska ha dem till bröd. Som lös-korv så är ju dock en bra Falukorv aldrig fel!
Sir Ville skrev:Lunna-Melle ! Är nog okänd för folk utanför Skånes gränser...
Etienne skrev:Så, vilken är den bästa korven om man får fråga?
Sir Ville skrev:Lunna-Melle ! Är nog okänd för folk utanför Skånes gränser...
Pellegrini skrev:Sir Ville skrev:Lunna-Melle ! Är nog okänd för folk utanför Skånes gränser...
Inte riktigtVar gång jag ska köra upp till grabben i Gtb, ska jag ha med mig MINST 10 Lunda KNAKAR ( originalet- det där andra,- är blaha i jämförelse
)
Frank69 skrev:Etienne skrev:Så, vilken är den bästa korven om man får fråga?
Brukar ha med denna:
För att följa länken så måste du registera dig.
Den e inte alls tokig...
Sir Ville skrev:Köp Lunna Chorizo nån gång om du ser sådana där uppe i Norr ...
Återgå till Skytteklubbar och föreningar
Användare som besöker denna kategori: börne och 19 gäster