Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev: när de äldre reglerna kom till hade folk typiska jakmässiga .22 pcper i full stabil fart på licens, så mycket de funkade för, efter det sattes reglerna.
Silwer skrev:Sorry gubbe men här ger du inget en chans av rent personliga skäl.
Silwer skrev: men ok andra kan tro vi är två falanger med nån personlig vendetta.
Silwer skrev:Iofs men det blir jag som får de arga PMen osv
Har hänt, "varför måste du mobba xxxxx? Han är så jäkla sjysst och du är ett as".
Silwer skrev:Jo det klart, och iband förtjänar jag väl det, sticker man ut hakan och nån är omtyckt eller verkar underlägsen så kan nån klippa till.
I andra fall kan det vara skämt eller vanliga diskussioner både jag och den andre är helt med på och någon som är ny ser det som ett bråk helt enkelt, i detta fall är gubbe en omtyckt mod och medlem.
Över till bänskyttet:-)
Kari Lindström skrev:Dock behövs det alltid nationella klasser. De behövs dels för rekryteringens skull, liksom för leklustans skull. Det behövs klasser där skytte kan tas på mindre allvar än i de internationella klasserna. En del vill ju inte satsa helhjärtat på gränsöverskridande resande och därmed behövs nationella klasser på hemmaplan för dem.
Frank69 skrev:Kan berätta att tävlingen vi kommer att hålla den 29juni kommer att bli riktigt stor.
Så passa på att föranmäl så fort vi startar med detta...
Sista stora mötet ang planering kommer att ske på lördag, sen börjar vi bli färdiga för en prestation på vilka grenar som kommer att köras.
Praktiska råd för vad som behövs för skytten och anvisningar kommer att läggas upp.
För skyttarna kommer det att finnas information om platser där övernattning är möjlig.
Korv, kaffe och lite annat kan man köpa på plats, toaletter kommer också att finnas...
Lotteri försäljning med fina priser...
Flera sponsorer kommer att finnas på plats med visning av produkter och även en del försäljning med troligtvis lite erbjudanden.
Ev får vi besök av media, så träna rösten och klä er snyggt...
buggsson skrev:I sista stycket, i meningen "Man kan även delta i en klass med licensfria vapen om man är ny eller vill prova ett skytte som har högre svårighetsgrad.", skall det inte vara lägre svårighetsgrad i stället?
Leopold skrev:buggsson skrev:I sista stycket, i meningen "Man kan även delta i en klass med licensfria vapen om man är ny eller vill prova ett skytte som har högre svårighetsgrad.", skall det inte vara lägre svårighetsgrad i stället?
Det är väl rätt som det står? På samma avstånd mot samma tavla ger den lägre effekten högre vindavdrift som är svårare att kompensera för.
Frank69 skrev:He,he... sorry om jag förvirrar er...
Sidan är under uppbyggnad, så ha som sagt tålamod...
Och vi kan ändra på informationen så att alla berörda skyttar kan hänvisa till sidan.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst