Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
martinw skrev:Som sagt, svårt att mäta...
gubbe skrev:martinw skrev:Som sagt, svårt att mäta...
Nu får vi nog ta det lite lungt, det är ju inget VM som ska hållas i Mörrum.
Var och en får väl hålla koll på sina grejer och vi får lita på varandra. Så har det varit tidigare och ingen vad jag vet har haft några problem med det.
martinw skrev:Nu vill inte jag verka tråkig...
I exemplet med hw30 ovan så supportar alltså mörrum vapenbrott?
Eftersom det inte går att vara "hygglig", "ha marginal", när man är klubb med ansvar för tävlingen så tycker jag att man ska fundera lite mer över upplägget runt just 10J.
Det finns liksom en anledning till att vi som haft tävlingar i flera år låtit bli att kontrollera just 10J, svårt att mäta...
(jag tror att just 10,2j är av föga intresse för polisen, men det kan vara bra att ha tänkt igenom upplägget innan dom kommer och hälsar på)
Silwer skrev:Är du säker på det, jag skulle säga tat tillverkarna och alla dessa som meckar md deras AT vapen vet vilka diaboler som ger max FPE och dessa provskjuts de med, klarar de sig under så är det bra nog, de begränsar inte med att ta bort en hel J om bössan klarar gränsen, isf länk?
päran skrev:Nä Båten gick i sank och frågan för min del är denna : Är det värt att vara med o anordna en tävling när risken är stor att man kan hamna hos farbror blå och bli av med licenser för att andra inte kan hålla sej inom lagen , svar NEJ !
Detta ska undersökas noga i ansvars ärende innan jag uttalar mej nåt mer om något i frågan .
martinw skrev:Uk är hopplöst meckigt, där är ditt vapen olagligt "om det KAN nå över 12ftlbs".
Inget om att du får välja med vilka kulvikter eller vid vilken temperatur.
Går hammarfjädern att vrida in har du trampat över och blir av med vapnet..
Återgå till Skytte Tävlingar och träffar Etc.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster