Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
1qaz1qaz skrev:Jag är lite sugen på denna. För att följa länken så måste du registera dig.
1qaz1qaz skrev:1qaz1qaz skrev:Jag är lite sugen på denna. För att följa länken så måste du registera dig.
Är det rimligt att buda upp till 5000kr?
Henno3 skrev:1qaz1qaz skrev:1qaz1qaz skrev:Jag är lite sugen på denna. För att följa länken så måste du registera dig.
Absolut! Ser ut att vara i fint skick. Sålde en för ca 3-4 år sedan för 5000, så det är nog inget överpris. Hade då en FWB103 också, och jag föredrog LPM-1 alla dagar i veckan!
1qaz1qaz skrev:Henno3 skrev:1qaz1qaz skrev:1qaz1qaz skrev:Jag är lite sugen på denna. För att följa länken så måste du registera dig.
Absolut! Ser ut att vara i fint skick. Sålde en för ca 3-4 år sedan för 5000, så det är nog inget överpris. Hade då en FWB103 också, och jag föredrog LPM-1 alla dagar i veckan!
Härligt att höra.
Jag har fått fler bilder av säljaren och den ser riktigt fin ut.
Den ska bytta packningar men det får man väl ta med en nypa salt
Silwer skrev:Den på Tradera är den äldsta, Walther trasslade ju tyvärr med namnet, trycket bytes ju senare och den fick hål åt sidorna efter pipan, en moderator mao med ich 3D handtag nåt den är ensam om.
Mins inte om de bara ville fräscha upp pistolen med nya trycket har alltid undrat varför inte den blev LPM-2 även om inte just massor skiljer.
5000 tycker jag är för mycket för den äldre även om den väl inte är skräp så kostar ju inte en nyare mer alls.
Pistolen var med en bra bit in på 90talet, pipan fick tre förskruvningsinsexor plötsligt med, jag äger dag den tråden handlar om.
Det svåra börjar ju bli att hitta nån, men FWB 100 finns ju med, 103 vill de ofta ha ännu mer för den var väl den tyska ssp som var med längst.
Det finns faktiskt inte så många ssp i modern full storlek och vettig effekt, Pardini K58 finns med men om delatår öht existerar tvekar jag över om man nu skulle snubbla över en sån.
Walthern finns som sagt i två varianter med samma namn, kort sagt nej det är inget fel på pistolen men den ska vara billigare i min mening, säg att den kostat 3000-3500 i detta skick tex.
Jag kan ha fel, tyvärr växer de ju inte på träd just FWB 100 och denna går ju ånnu att hålla igång iaf.
Men ok folk vill just nu ha den för strax över 4000 så det ör inte 5000 ännu.
Baikalen i all ära men de här gamla tyska är nåt helt annat hur de är bygda, men givet var de ju tävlingsvapen med, och kolven är inte för jättar, det fanns de vanluga tre storlekarna 3D eller icke det är en kula i botten på min, men den kan man skippa om man vill, jag har medium på och det käns bra flr mg, har en L står ej 3D med.
Co2 finns ju med om man kan tänka sig fylla tuber, de är vanligast av begagnade och ligger lägre i pris än SSPerna, Walthers är identisk egentlugen med LPM-1an men med kolsyretub under pipan i stället för pumpen.
1qaz1qaz skrev:Drägglar!!!!
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 1 gäst