Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Frank69 skrev:Nu är ytter röret och pipvikten lossade och borttagna från vapnet.
Dessutom så är vapnet samlat med ny fjäder, nya packningar, rengjorts och smorts upp.
Var även ute och funktionstestade bössan + cronade... ca 9J.
Skall rengöra pipan ordentligt, rengöra och behandla vapnet utvändigt också...
Men... först lite kaffe...
Frank69 skrev:Har "fixat" till ännu en FWB stock... gammal lack och klistermärken slipades bort och stocken fick lite välbehövlig olja.
För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig. För att följa länken så måste du registera dig.
Frank69 skrev:Kom kanske på en grej...
Den vanliga 2delade fjädern som Feinwerkbau 300s har...
kan man inte bara byta ut mittbutten till en som är ca 2cm längre, och kanske lite mer styrning?
Borde ju kunna gå och borde ju också vara bättre än Maccaris fjäder, som nu tyvärr inte håller måtten...
Frank69 skrev:Innerdiametern är mindre... så de behöver honas/slipas innan man får dit dem.
Kanske är det diametern på tråden de har ändrat på...
Nu gå de i alla fall inte på styrningarna... James Maccari har fått reda på detta av ÅF men vräker bara ut sig en massa skit, och tar tyvärr inget ansvar... tydligen är han i sin egen mening ofelbar...![]()
Men vi som har köpt dessa fjädrar ett tag, märker ju ändringen... den är väldigt tydlig.
Kan ju vara så att våra Feinwerkbau bössor har svält...
Frank69 skrev:Innerdiametern är mindre... så de behöver honas/slipas innan man får dit dem.
Kanske är det diametern på tråden de har ändrat på...
Nu gå de i alla fall inte på styrningarna... James Maccari har fått reda på detta av ÅF men vräker bara ut sig en massa skit, och tar tyvärr inget ansvar... tydligen är han i sin egen mening ofelbar...![]()
Men vi som har köpt dessa fjädrar ett tag, märker ju ändringen... den är väldigt tydlig.
Kan ju vara så att våra Feinwerkbau bössor har svält...
Beangan skrev:Min fjäder jag köpte för något år sedan nu va tajt den med, trodde något va lite fel först. Men det va såpass så det gick att få på den, bössan håller sig strax under 10J endå så det va nog bra det va lite tajt.
Beangan skrev:Min fjäder jag köpte för något år sedan nu va tajt den med, trodde något va lite fel först. Men det va såpass så det gick att få på den, bössan håller sig strax under 10J endå så det va nog bra det va lite tajt.
losdrivare skrev:Hur det blir på 300S utan modifikation borde jag få reda på strax, sätter ihop min Junior från 1977 ikväll...
Beangan skrev:Någon som kan mäta på den tajta fjädern vad det är för diameter på tråden och hur många varv?
Frank69 skrev:losdrivare skrev:Hur det blir på 300S utan modifikation borde jag få reda på strax, sätter ihop min Junior från 1977 ikväll...
Trevligt!!!Håller alla tummar för att det ev bjuds på nån bild...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 0 gäster