Vet inte om detta är rätt area, men strunt samma
Min lilla HW30.a som alltid har skjutit som en dröm har nu helt plötsligt lagt av? ( Det sitter en Maccari fjäder iden )
Efter tävlingen vi hade i Onsala den 6/9-08 gjorde jag ren bössan och ställde in den i vapenskåpet. När jag sedan tar fram bössan efter två veckor och skall ner till skjutbanan
för att skjuta lite, då märker jag att bössan inte har någon kraft? Det går lite panik i mig och tänker det värsta att nu har den totalhavererat
Så när jag kommer hem så river jag bössan och ser ganska så snart att pistongpackningen är skadad. Så jag beställer en ny pistongpackning. Till min stora förvåning. Efter det att den nya pistongpackningen är på platts och allt är frid och fröjd så skall jag provskjuta bössan. Och vad händer då???? Jo, det säger bara puff och inget mer händer. KULAN lämnar ju f.. inte loppet? Spänner bössan igen och skjuter. Puff igen, och kulan sitter kvar i loppet??? Men va f.. tänker jag och river bössan igen och jämför original fjädern med Maccari fjädern, Maccari fjädern är ca. 4 cm kortare än original fjädern? Sagt och gjort jag sätter i original fjädern och monterar ihop bössan. Spänner upp bössan, trycker av. PANG säger det och kulan flyger i väg som vanligt, laddar igen. Och PANG, kulan i väg igen. Kollar Maccari fjädern, inget brott någonstans inte skadad någonstans men jäv… slapp. Kan trycka ihop den utan några problem? Fjädern är använd med max. 4000 skott.
Vad säger man om detta då?